Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 22 juni 2013

Kleine PanPastel tutorial



Hallo allemaal,
Vandaag heb ik voor jullie en kleine tutorial over een label
met PanPastel en diverse andere producten die je erbij kan gebruiken.
Het resultaat zie je hierboven op de foto.

Ik ben begonnen met een label en daarop heb ik wat
Goosebumps gespoten. Dit is een soort lijm-achtig spul wat in
glans of mat verkrijgbaar is. Dit is de glansversie.
Het laat leuke druppeltjes en spettertjes achter die wat glanzen. 
Hier een clos-up van de Goosebumps. 
Als de Goosbumps goed droog is
(wat je met een heattool kan versnellen) dan stempel je
met een embossing inkt er een leuke stempel op. 
Daarna ga me met een PanPastel naar jou kleurkeuze
zachtjes met een bijbehorend sponsje over het afdrukje wrijven.
De stempelafdruk komt nu in een iets donkerder kleur tevoorschijn.

Dit zijn de PanPastels...
Er zijn heel veel schitterende kleuren verkrijgbaar en het
is een beetje make-up achtig spul... 
Hier heb ik diverse kleuren in elkaar over laten lopen.
Je kunt nu de goosebumps er erg leuk doorheen zien
want dat neemt geen kleur op. 
LET OP !!...Na het PanPastellen even de label fixeren 
met een fixative spray !! Anders blijft het afgeven.
Daarna heb ik de stempel er nogmaals op gestempeld en nu 
met zware inkt. 
Na dit alles heb ik er nog wat Enamel van Stampendous 
op gedaan. Dit is een soort dik korrelige embossingpoeder met
meerdere kleuren...Deze heeft de kleuren wit en bruin.
Strooi het op je label en daarna met een heattool aan de
ONDERKANT verwarmen... 
en dit is het eindresultaat .
Hieronder nog een label in een andere kleurencombi


Hier nog even een close-up van het embossing Enamel.

Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vinden en wie weet
worden jullie net zo blij van het PanPastel als ik...

Liefs Janet

8 opmerkingen:

Sandra zei

heel mooi Janet!!

Daphne zei

Wauwwwwwww.Mooi zeg

Monique Haarhuis zei

Wat mooi Janet! Maar hoe krijg je druppels met de goosebumps. Ik heb deze ook gebruikt en krijg meer vlekken dan druppels. Moet je dit van een bepaalde afstand erop spuiten?

Groetjes,
Monique

Made by Janet zei

Hoi Monique,
Die druppels die komen zo uit het flesje.
Maar het kan zijn dat je spuitmondje verstopt zit.
Misschien even schoonmaken.
En hoe dichterbij je spuit hoe groter de "vlekken" worden.
Ik denk dat ik het flesje zo ongeveer op 30 cm afstand houd.

Groetjes Janet

Monique Haarhuis zei

Hoi Janet,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik dan te dichtbij heb gespoten. Heb het 1 x gebruikt, dus lijkt mij niet dat die verstopt zit. En ook niet op ong. 30 cm afstand gehouden. Ga het de volgende keer zo doen. Is wel heel leuk spul :)

Groetjes,
Monique

Diny Sprakel zei

Hallo Janet, wat super gedaan.
groet Diny

janieworkum zei

Wat een schitterende labels
groetjes Janie

anncreatief zei

Echt schitterend,
Bedankt voor de duidelijke uitleg
Liefs Anneke