Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 27 maart 2017

Bloemen kaart

Hallo,

Vandaag mag ik jullie weer wat laten zien op het hobbyvisionblog. Een tijdje geleden zag ik op het blog van kippers hobby een tutorial van een achtergrond maken met versamagic. Ik heb dit ook geprobeerd en dit is het resultaat geworden met mijn eigen inbreng

Om de achtergrond te maken heb je het volgende nodig: verschillende kleurtjes versamagic, aquarelpapier, Spraybottle / mini mister en een craftsheet.

Ik ben begonnen om met de lichtste kleur versamagic, in dit geval rose, op de craftsheet te stempelen. Vervolgens heb ik de versamagic nat gesproeid en mijn papier er doorheen gedraaid.


Ik heb het goed laten drogen (je kunt ook drogen met de heattool) en dan zie je een licht rose gevlekt geheel
 

Vervolgens heb ik hetzelfde gedaan met de paarse kleur en als allerlaatste met de groene kleur. De groene kleur heb ik het minste gebruikt omdat de groene kleur anders de overhand krijgt

Dan is de achtergrond met de versamagic klaar en kun je verder met de rest van de kaart. Ik heb met een bloemen mask van Pronty, de paarse kleur van de versamagic en  daubers, bloemen aangebracht op de achtergrond. Wat ook erg leuk is voor de achtergrond, is te werken met minc foil folie. Je stempelt een stempel met versamark en strooit daar bonding poeder van wow op. Je haalt het overtollige poeder weg en verhit de stempel met bonding poeder met een heat tool. De bonding poeder wordt plakkerig. Vervolgens breng je meteen de minc foil aan, drukt het goed aan,en verwijdert de folie voorzichtig. Daar waar de bonding poeder plakkerig is geworden, blijft het folie achter. In dit geval was dat zilver folie. Ik heb ook nog watglossy accents aangebracht over de gehele kaart.

Ik heb een stempel van Studio light gebruikt die ik erg mooi vind in combinatie met de achtergrond.


Studio light heeft mooie teksten op vellum. Vellum kun je goed aanbrengen met transparante lijm. Als je de lijm helemaal aanbrengt op het vellum en goed uitsmeert, dan zie je daar niets van als het is opgedroogd. De rose pareltjes, zijn gemaakt met de jewel drops van nuvo


De spulletjes die ik heb gebruikt: 
VersaMagic - Pixie Dust  VersaMagic - Spring Pansy VersaMagic - Key Lime Pronty - Mask Stencil - A4 - Gel Bird  WOW Embossingpoeder - Bonding Powder   Nuvo - Jewel Drops - Rose Water Ranger - Glossy Accents - mini Studio Light - Home & Happiness - Vellum 2 Studio Light - Home & Happiness - Stempel 168 Joy! Crafts - 3 daubers VersaMark Watermark Stamp Pad 


        


Ik hoop dat jullie zijn geinspireerd door deze kaart. Ik vond het erg leuk om deze kaart te maken met nieuwe technieken en nieuwe materialen.

Liefs,
Karen





Geen opmerkingen: