Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 22 mei 2017

Dutch Doobadoo - deurhanger

Vandaag wil ik jullie weer een nieuwe creatie laten zien. Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de Card Art mal deurhanger van Dutch Doobadoo.


Als eerste ben ik begonnen om de vorm van de mal na te tekenen op het Mixed Media papier van Strathmore. In het midden heb ik de prachtige bloem van Penny Black gestempeld met StazOn Cloudy Sky. Deze stempel heb ik ook op maskeerpapier gestempeld, uitgeknipt en over de eerder gestempelde bloem geplakt.

Daarna ben ik begonnen om de ondergrond op kleur te brengen, deze keer heb ik de Distress Oxide inkten gebruikt. Ik heb dit aangebracht met een Ink Blending tool. De kleuren die ik heb gebruikt zijn: Worn Lipstick, Cracked Pistachio, Broken China en Walnut Stain.

Nadat ik de kleur mooi genoeg vond ben ik er overheen gaan sprayen met wat water en dit even goed laten werken. Met de Oxides krijg je dan een heel leuk effect.  Ik heb dit gewoon aan de lucht laten drogen.


Daarna heb ik met een Mask  Stencil van Dutch Doobadoo diverse leuke patronen aangebracht op de ondergrond, hiervoor heb ik de Geomatric Tiles gebruikt. 
Over de achtergrond heb ik nog weer wat gestempeld met diverse Bits & Pieces stempels van Creaties. Dit heb ik allemaal gestempeld met de Distress Oxide inkten.

Over de achtergrond heb ik nog wat Fran-tàge Shabby White gestrooid en verhit met de heattool en wat druppels gemaakt met de Jewel Drops van Nuvo. Ik heb de kleur Rose Water hiervoor gebruikt. Dit is echt een transparante dauwdruppels met iets een roze gloed er doorheen.

De prachtige stempel van Penny Black heb ik ingekleurd met de Water Color Markers van Winsor & Newton. Ik heb hier de volgende kleurnummers voor gebruikt:

502 - 461 - 312 - 599 - 076 - 552

Als laatste heb ik nog de deurhanger ook op Kraft cardstock nagetekend, uitgeknipt en hier de bewerkte label opgeplakt.

Ik hoop dat ik jullie hier weer mee kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.
Bedankt weer voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel:


Dutch Doobadoo - Dutch Shape Art - Door label Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art A5 - Geomatric Tiles Distress Oxides Ink Pad - Broken China Distress Oxides Ink Pad - Cracked Pistachio Distress Oxides Ink Pad - Worn Lipstick Distress Oxides Ink Pad - Walnut StainPenny Black - Slapstick / Cling stamp - DynamicClearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 07 Thin Mosaic Clearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 8 Broken Mesh Clearstamp - Crealies - Bits & Pieces - nr 77   Nuvo - Jewel Drops - Rose Water Stampendous Fran-táge - Shabby Embossing Enamel - White Strathmore -  Mixed Media Paper - Vellum Surface 14 x 21,6 cm - 190 grams Masking Paper - A4 - 10 vel Nellie Snellen - Heat Resistant mat / Craft sheet  Ranger - Heat It Tool  Europese versie Nellie`s Choice - Ink applicator - rond Prima Marketing - Empty Spray Bottle Stempelinkt - StazOn Midi - Cloudy Sky Winsor & Newton - Water Colour Markers - Set met 12 markers

Geen opmerkingen: