Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 1 januari 2018

Washi tape opbergbak

Een tijdje geleden kregen wij hele leuke opbergbakken van Pronty binnen. Zo ook deze MDF Washitape bak. Ideaal voor al je Washitape, heb je niet alle rolletjes overal zwerven. Je kan het tape ook gewoon aan de zijkanten vastplakken zodat je niet steeds het beginstukje op hoeft te zoeken, ook erg ideaal, haha.


Ik ben als eerste begonnen om wat structuur op de achtergrond aan te brengen met verschillende mask stencils van Dutch Doobadoo. Hiervoor heb ik ook de structuurpasta van Dutch Doobadoo gebruikt. Ik zal onder aan deze blogpost even alle afbeeldingen van de gebruikte masks gaan plaatsen. Dit heb ik even goed droog gemaakt met mijn heattool en daarna heb ik alles in de zwarte gesso gezet. 




Daarna ben ik allerlei embellisments gaan verzamelen die ik op mijn project wilde gaan plakken. Ik heb wat verschillende kleifiguurtjes gebruikt, metalen bedels en wat kralen.

In het midden heb ik bijvoorbeeld een heel mooi klei ornament van Finnabair geplakt, daarop nog weer een ander ornament en als laatste een vlinder met een sleutel in het midden. Zo zie je dat je echt in laagjes kunt gaan werken om een mooi 3D effect te krijgen.

Ik heb aan beide kanten de opbouw zo ongeveer gelijk gedaan, ik ben echt vanuit het midden begonnen met de opbouw.



De zijkanten heb ik rustig gehouden door alleen wat sterren aan te brengen met een mask stencil van Dutch Doobadoo.


Op de andere kant van de bak heb ik het gave kinderhoofdje verwerkt, dit is ook een kleimal. Daarachter zitten ook nog weer wat kleimallen verwerkt, wat metalen bladeren en wat gears.


Zoals je op deze foto wel een beetje kan zien heb ik ook her en der nog wat glitters gebruikt en als opvulling heb ik de 3D balls van Powertex geplakt.

Ik heb overigens alle onderdelen vastgelijmd met de 3D Gloss Gel van Finnabair, maar je kunt hiervoor ook de Texture Paste van Dutch Doobadoo gebruiken. Dit laat je allemaal even heel goed drogen. Daarna kan je alles weer opnieuw in de zwarte gesso zetten zodat alles goed zwart is. Vind je het makkelijker, dan kan je de losse onderdelen ook in de gesso zetten voordat je het opplakt.

Nadat alles droog was ben ik begonnen met het op kleur brengen van mijn project. Ik heb hiervoor 2 kleuren sprays van Lindy's Stamp Gang gebruikt:
* Clam Bake Beige
* Afternoon Delight Denim

Daarna heb ik nog wat waxen van Finnabair gebruikt, deze geven een super gave metallic look. Hiervoor heb ik de Art Alchemy Metallic Wax Aged Brass en White Gold gebruikt.

Als finishing touch heb ik wat glitters op mijn project aangebracht.

Ik hoop dat dit duidelijk is voor jullie, maar mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.


Pronty -  MDF Opbergbakje voor decoratie tape Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Swirls Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Dots Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Triangles Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Wyber Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - A6 sterren Dutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250ml Dutch Doobadoo - Texture Paste Transparant Dutch Doobadoo - Gesso Black 250 ml Finnabair Art Alchemy - Metallique Wax .68 Fluid Ounce - Aged Brass Finnabair Art Alchemy - Metallique Wax .68 Fluid Ounce - White Gold Finnabair - Art Basics - Brush Set 7/Pkg Finnabair - Art Basics - 3D Gloss Gel - 8.5oz Lindys Stamp Gang - Starburst - Clam Bake Beige Lindys Stamp Gang - Starburst Spray - Afternoon Delight Denim Creative Paper Clay - 4oz. (113 gram) Martha Stewart - Crafter`s Clay Silicone Molds - Antique Martha Stewart - Crafter`s Clay Silicone Molds - Woodland Prima Marketing - Vintage Art Decor Moulds - Baroque 3 Prima Marketing - Vintage Art Decor Moulds - Trifles Siliconen Klei Mold - 3D gezichtje Schudmateriaal - Decoratie Glitterset Assorti - Gala Powertex - 3D Balls - Small Powertex - 3D Balls - Medium Steampunk buttons - Antique Gold Key 15/Pkg Steampunk buttons - Silver Gears 20/Pkg Metal Art - Rozet zilver - 5 stuks Papermania - Basics heattool - Pink (European Plug)



2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Martha zei

Heelerg mooi.