Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 13 juni 2018

Facebook Live Chocolade doosje van 10 juni

Hallo allemaal,

Op zondag 10 mei heb ik een live workshop gegeven waarbij ik 
een patroontje had gemaakt om een reepje chocolade in cadeau te geven.

En voor diegene die het handig vinden,  is hier nog een geschreven uitleg.

De benodigdheden zijn: 

Strook Kraft van 27 cm x 5,1 cm ( 2 inch ) 
( is ook mooi in een bijpassende kleur, bij de designpapier, cardstock )
Kraft van 13.1 cm x 10.7 cm 
( deze kan je ook in een bijpassende kleur bij je designpapier kiezen )
Kraft of Cardstock 8 cm x 27 cm
Kraft of Cardstock 12 cm x 25.8 cm
als je hebt een label pons van Vaessen anders iets waar je een klein gaatje mee kan maken van ongeveer 3 mm
Dubbelzijdig tape 6 mm
Chocolade ( Aldi 5 reepjes in verpakking in melk – puur  of wit )
Design papier: 
8 cm breed x 11 cm hoog
7,5 breed x 11,5 hoog ( 2 x )
6,5 breed x 11,5 hoog ( 2x )
7,5 breed x 11,5 hoog
7,5 breed x 5 cm hoog ( 2 x )
7,5 x 7,5 cm ( 2 x )
Lintje ongeveer 40 cm ( 2 x ) 

Ril de strook van 27 cm x 5,1 cm op 7 – 8 – 19 – 20 cm
Heb je een Vaessen pons, pons dan aan beide uiteinden met de labelpons anders maak je er een halve cirkel aan of je maakt er zo een gaatje in.

Neem het stuk Kraft van 13.1 x 10.7 en ril deze op de kortste kant (  10.7 ) op 5.1 – 6.1  - 11.1 – 12.1
Vouw deze, maak in het midden van het grootste deel een lintje of touwtje vast,  en plak het geheel om het stukje chocolade. 

Het lintje ( dubbel ) komt nu aan de bovenkant op de chocolade.

Haal de chocolade er weer uit en schuif  het strookje Kraft ,van 27 cm, onder door het doosje wat je net om de chocolade hebt gemaakt.

Neem nu de strook van 25.8 x 12 cm. Ril deze op de korte kant op 8 – 9.2 – 17.5 – 18.7 cm

Neem de strook van 8 cm x 27 cm en ril deze op de korte kant op 8 – 9 – 20.5 – 21.5

Doe nu dubbelzijdig tape op de achterkant van deze strook op het middelste vak alleen aan de linker rechter en onderkant. 
Je maakt dus nu een pocket  Gebruik hiervoor tape van 6 mm breed.
Plak deze in de andere gerilde strook.
Snijd een strookje van  5 cm breed en maak hier de label van die in de pocket past.

 De linkerkant is 8 cm van de onderste strook, 
De strook die je er in plakt is aan de bovenkant 5.5 cm. 
Dus de kleinste delen naar boven en naar rechts.

Plak een lintje op de buitenkant van de linkerflap

Plak een lintje aan de achterkant dat het naar rechts onder uit het mapje komt.

Plak nu het designpapier van 8 breed en 11 hoog in de binnenkant

Plak op de linker buiten en binnenkant designpapier van 7.5 x 11.5 cm

Plak op de rechter buiten en binnenkant designpapier van 6.5 cm  breed  x 11.5 cm hoog

Plak op de achterkant designpapier van 11.5 hoog x 7,5 breed

Plak op het bovenste flapje, aan binnen en buitenkant,  designpaper van 7,5 breed x 5 cm hoog

En op het onderste flapje plak je designpapier van  7,5 cm x 7.5 cm

Als je het mooi vind kan je ook op alle delen die nu nog niet beplakt zijn nog strookjes van 0.8 mm plakken

Plak het doosje met de chocolade in het midden van het flappen deel
 en versier het verder naar eigen idee.

Veel plezier met het patroon, en laat je me nog even op Facebook zien wat je er van gemaakt hebt?

Dit is mijn voorbeeld die ik tijdens de live liet zien. Deze is verder niet gepimpt omdat ik het
leuk vond om jullie eigen creaties te zien, zonder verder voorbeeld ;)



De binnenkant heb ik nog wel van een kleine pocket voorzien. De rest ga ik nog versieren en laat deze ook zeker even aan jullie zien via de digitale weg ;)


En dit was mijn voorkant. 
Daar heb ik foambloemen op verwerkt met takjes en een stansje van Crealies.
De kleine ticket mal van Studio Light heb ik nog tussen de bloemen verwerkt met een klein
tekstje er op.

Inmiddels heb ik er al heel veel gezien in onze Facebook groep
Create it with HobbyVision, zo leuk !!!

Ik zal weer mijn best doen om voor een andere live uitzending weer wat leuks te bedenken!

En wil je nu deze uitzending van het chocodoosje nog een keer bekijken, dat kan op ons
YouTube kanaal die je hier kan vinden :

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=XLGnJmkdQD0







Geen opmerkingen: