Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 7 juni 2018

Lief klein wondertje



Vandaag mag ik weer een blog voor jullie schrijven, wat ik weer ontzettend leuk vind. Dit keer niet een blog over kaarten, maar een blog over haken. Zoals sommigen van jullie wel weten is haken een grote hobby van mij naast het kaarten maken. Geen uitdaging is mij te gek. Nu kreeg ik de vraag of ik een babydekentje wilde haken. Natuurlijk wil ik dat. Een aantal voorbeelden laten zien en uiteindelijk moest het een dekentje worden naar het patroon van de deken van Wink.
Het pratroon kan je vingen onder de volgende link:
http://www.scheepjes.com/nl/cal/scheepjes-cals/scheepjes-cal-2016/informatie/

Deze had ik al eens van acryl gemaakt. Maar daar moet nog steeds de rand omheen. Het acryl wat ik ervoor gebruikt heb is Colour Crafter van scheepjes.






Dit keer moest het alleen een babydekentje worden en dan gaat de voorkeur toch bij de meesten wel uit naar katoen. Dus samen met de toekomstige moeder de kleurtjes uitgezocht. Het zijn de volgende kleurtjes geworden: 0254, 0179, 0106 en 393. Zo gezegd zo gedaan en we gingen aan de slag. Uiteindelijk is het dekentje erg mooi geworden aldus de toekomstige moeder.





Ik heb voor de babydeken alle blokken 2 keer gehaakt. Vervolgens heb ik er een rand met halve stokjes om gehaakt. Dit is net iets anders dan het origineel. Daar gebruiken ze de graniet steek.

Dit alles heb ik met de geweldige haaknaalden van Clover Amour gehaakt. Kennen jullie die al? In de loop der jaren heb ik heel wat haaknaalden geprobeerd, maar deze zijn toch wel de top. Ook voor mensen die snel pijn aan de handen krijgen zijn deze ideaal. De naalden zijn in sets te koop maar ook los. Als je veel haakt is dit toch echt wel een geweldige set!



 Heel veel haakplezier voor de haaksters onder ons en tot de volgende blog!




  Brei- en haakkatoen Catania - 393 GraphitBrei- en haakkatoen Catania - Taupe Brei- en haakkatoen Catania - weissClover - Amour Haaknaald - 3.0 mmClover - Amour Haaknaald - 3.5 mm





Clover - Amour Haaknaald - 4.0 mm

1 opmerking:

Angélique zei

Heel mooi in deze verrassende kleuren!