Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 15 augustus 2018

#HVZomerMarathon2018 - Challenge 9 Onder Water

Vandaag wil ik jullie mijn creatie laten zien voor de #HVZomerMarathon2018 - Challenge 9.
(https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1913477895341888&type=3)
Deze keer heeft Lisanne het thema bedacht en moet je iets maken met "Onder Water". Ik heb hiervoor een Chubby Chick stempel van Studio Light voor gebruikt.

Via onze Create it With HobbyVision Facebookgroep heb ik wat stappenfoto's laten zien, ik wil jullie via deze stappenfoto's laten zien hoe mijn creatie tot stand is gekomen. (Dit zijn geen nette bewerkte foto's, maar zo kunnen jullie wel een keer de opbouw zien)



Als eerste heb ik de Chubby Chick stempel met Versafine Clair Nocture op WaterArt papier van Kippers Hobby stempelt. Ook heb ik dit gestempeld op maskeerpapier en dit netjes uitgeknipt en het plaatje hiermee afgedekt. De kleine sterren blijven altijd lastig zitten met maskeerpapier, daarom heb ik hier wat Drawing Gum opgedaan. Met de pen ga je de sterren inkleuren, er komt een soort blauw gum op. Dit kun je er straks weer vanaf halen.

Met de Texture Paste van Dutch Doobadoo heb ik wat bubbels op de kaart gemaakt. Dit is een transparante pasta waardoor de ondergrond zichtbaar blijft, deze neemt geen kleur aan. Dit heb ik aangebracht met de Siliconen Brush van Finnabair.


Daarna heb ik mijn achtergrond op kleur gebracht, deze keer heb ik de Blending Tools gebruikt omdat ik rondom de Chubby Chick wat water wilde creƫren en dat gaat makkelijker met de Blending Tool dan met de sponsjes. Daarna heb ik waterspetters onderlangs gemaakt.


Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt. Ik heb daarna met de Distress Oxide inkt ook allerlei mask stencils en stempels op de achtergrond verwerkt.  De plaatjes van de stempels zal ik onderaan dit blogbericht nog even plaatsen. Voor de teksten heb ik de mooie quotes van Tim Holtz gebruikt.

Als je het maskeerpapier verwijderd zie je dus weer een witte afbeelding die je later in kunt gaan kleuren. Ik verwijder dit altijd pas zodra ik tevreden ben over de achtergrond.


Ik heb mijn Chubby Chick stempel ingekleurd met de Derwent Inktense Travel set, alleen voor de huid heb ik de Tombow markers gebruikt. Om de schaduwen te maken heb ik de Stabilo All zwart gebruikt.

Om wat extra "onder water" elementen te gebruiken heb ik nog wat extra vissen en zeesterren uit het Die-Cut boekje van Art by Marlene gebruikt.


Voor de finishing touch heb ik nog wat witte glitters gebruikt, de Nuvo Drops Apple Green en wat Signo Uni-ball pennen.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer kan inspireren. Wil je ook meedoen met de #HVZomerMarathon2018? In onze Facebookgroep vind je hier meer informatie over, je kunt nog steeds instappen.




Ik wil jullie allemaal weer ontzettend bedanken voor jullie bezoekje en de lieve reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Studio Light - ART BY MARLENE - Cling Stamp Chubby Chicks 01 Studio Light - ART BY MARLENE - Stansblok A5 Clearstamp Studio Light - Stamp Basics Summer Feelings nr. 191 Studio Light - Memories of Summer - Clearstamp - STAMPMS289 Studio Light - Memories of Summer - Clearstamp - STAMPMS290 Dutch Doobadoo - Texture Paste Transparant Finnabair - Art Basics - Mixed Media Silicone Brush 1 Nuvo - Glitter Grops - White Blizzard Nuvo - Crystal Drops - Apple Green Masking Paper / Maskeerpapier- A4 - 10 vel Pebeo - Drawing Gum Marker - Punt 0.7mm Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Nocturne Distress Oxides Ink Pad - Tumbled Glass Distress Oxides Ink Pad - Salty Ocean Distress Oxides Ink Pad - Mustard Seed Distress Oxides Ink Pad - Mowed Lawn Distress Oxides Ink Pad - Mermaid Lagoon Joy! Crafts - Ink Blending tool Stabilo ALL - Black 8046 Derwent - Inktense - Paint Pan Travel Set 12 kleuren Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Multistencil A5 Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art A5 - Golven Uni-Ball Signo - Broad Point Gel Pen - Metallic Blue Uni-Ball Signo -  Broad Point Gel Pen - Black Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - White