Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 21 december 2018

Lavinia Alcohol inkt kaart

Vandaag laat ik jullie een kaart zien met Alcohol Inkt en Lavinia stempels.
Het is mijn eerste ervaring met alcohol inkt en het is echt een goede oefening in ‘loslaten’ (heel moeilijk voor mij 😊) omdat de druppels gaan waar ze willen. Je kunt ze niet sturen. Maar ik vond het tegen verwachting in heel erg leuk om te doen.


Het idee kwam naar aanleiding van dit Lavinia filmpje.


Na een paar keer het filmpje bekeken te hebben ben ik begonnen met de Sunshine Yellow inkt op een stuk Yupo papier te verspreiden. Je ‘tekent’ hiervoor even kriskras wat lijnen en gebruikt dan een blending tool met vilt om het over de hele achtergrond te verspreiden. Zo nodig voeg je nog wat ectra inkt toe. Dit hoef allemaal niet mooi egaal, omdat je laagjes overheen gaat zetten.

Daarna ga je met verschillende kleurtjes inkt druppels op je achtergrond maken. Je doet dit kleur voor kleur. Dit doe je net zo lang tot je het resultaat mooi vind. Ik heb voor deze kaart de kleuren Citrus, Stream en Purple Twilight gebruikt.

Nu dep je met je blending tool en vilt (waar een paar druppels blending solution op zit), over je inkt druppels. De blending solution bleekt als het ware kleine druppeltjes inkt weg waardoor je soort craquelé krijgt. Mocht je een inktvlek niet mooi vinden, dan ga je er gewoon een paar keer met de blending solution overheen en kun je eventueel nog meer inkt toevoegen.

De maan heb ik gemaakt door een stuk papier met een uitgesneden rondje over je kaart te leggen. Met een stukje vilt en een paar druppels blending solution ga je nu over de opening heen net zo lang tot je hem licht genoeg vind.



Als je tevreden bent met het resultaat laat je de kaart even goed drogen. 
Voordat je gaat stempelen is het handig om er eerst met een Anti Static tool overheen te gaan. Dan blijven je stempels minder plakken aan de alcohol inkt.

De Lavinia Spellbound Fairy en Dream Catchers, vlindertjes en takje heb ik gestempeld met Archival inkt – ‘Jet Black’ Hierbij vind ik een stempelhulp echt onmisbaar. Heb je die niet: Lavinia laat in het filmpje zien dat je eventuele niet geraakte delen kunt op kunt vullen door met een fijn penseel over je inktpad te gaan en je stempelafdruk op die delen in te kleuren met je penseel. 
Maar ik vind het persoonlijk makkelijker om hiervoor een stempelhulp te gebruiken zodat je de stempel een paar keer over elkaar af kunt drukken totdat hij helemaal mooi zwart is.

Daarna de kaart gemat op zwart cardstock en een stuk dubbelgevouwen groen cardstock zodat je een dubbele kaart krijgt.

Ik hoop dat ik jullie wat inspiratie heb kunnen geven. Ik voel in ieder geval een behoefte aan meer kleurtjes alcohol inkt opkomen! 😊

Bedankt voor het kijken!



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Ranger - Alcohol Ink 15 ml - StreamRanger - Alcohol Ink Kits - Summit View Ranger - Alcohol Ink Kits - Dockside PicknickTim Holtz - Alcohol Ink Storage TinInk Applicator Ranger - Alcohol Ink Applicator Tool - Replacement felt  Tim Holtz - Yupo Paper Alcohol ink - 5x7 Lavinia Stamps - Spellbound FairyLavinia Stamps - Dream CatchersStudio Light - Mixed Media Rainbow Designs - Bloom STAMPMB18  Studio Light - Winter Trails - Clearstamp STAMPWT301Vaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6Dutch Doobadoo - Dutch Hobby GlueUltrafine tip - Glue applicator (2 stuks)

3 opmerkingen:

hellendegraaf@gmail.com zei

Heel erg mooi. Vooral de kleuren

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig, ga het ook eens proberen met alcoholinkt! Groetjes Betha

sanpiseth40 zei

This blog aware me about different programs which can become very useful for our friends and kids. Few websites provide combined courses and few of the are separately for single subject. Glad to get this
หนังดราม่า