Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 10 februari 2019

dreamcatcher

Vandaag mag ik jullie weer wat laten zien op het blog. Dit keer iets heel anders. Ik ben aan de slag gegaan met een metalen ring. Hierin heb ik een dreamcatcher gemaakt.



De dreamcatcher heb ik gemaakt van 100% katoen. Hiermee heb ik eerst de metalen ring helemaal omgewikkeld. Handig is om hierbij het begin onder de draad te wikkelen. Zo zit je begin goed vast. Ter extra bevestiging heb ik deze nog even vastgezet met tape. Toen de ring omwikkelt was ben ik begonnen met de dreamcatcher erin te maken. Hiervan zijn diverse patronen op google te vingen. 
Als de dreamcatcher klaar is kan je er lintjes onderaan gaan maken. Ik heb zelf lintjes gekozen die het beste bij de afbeelding passen die ik er later op heb gemaakt. 


 De lintjes heb zijn vastgemaakt door ze dubbel te vouwen en de 2 uiteinden door het midden te halen. Als je ze vervolgens strak aantrekt blijven ze op deze manier goed zitten.


Als afbeelding op de dreamcatcher heb ik gekozen voor een afbeelding van de serie Gipsy Rose. Deze past perfect bij de dreamcatcher. De afbeelding is vastgelijmd met een lijmpistool. Zo blijft deze mooi vastzitten op het katoen.
Als dit alles klaar is kan je gaan opbouwen. Hiervoor heb ik verschillende afbeeldingen en bloemen gebruikt. Deze zijn allemaal uitgeknipt om vervolgens in lagen op te bouwen op de afbeelding.



Dit kan je doen naar eigen inzicht. Persoonlijk houd ik wel van vol dus heb er aardig wat veren en bloemen opgemaakt. 


Hieronder staan de artikelen die ik gebruikt heb. Hopelijk tot de volgende keer.