Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 23 februari 2019

Hi Little one - Lavinia

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik een workshop gegeven met Lavinia stempels.
Hierbij hebben we gebruik gemaakt van een GelliPlate en diverse inkten en Magical Shakers.

Het was weer een gezellige dag.

Bij het opruimen van mijn spullen die ik mee had voor die dag, kreeg ik zelf ook even zin om een Lavinia kaart te maken. En dat ben ik dus maar gaan doen.

De ticket mallen van Studio Light waren ook weer binnen gekomen en die heb ik voor deze kaart gebruikt. De grootste maat in het zwart, een maatje kleiner in het wit, en de kleinste maat heb ik uit het waterart van Kippers gestanst. Dit is een heel fijn papier voor dit soort creaties.

Allereerst heb ik oxide inkt op de GelliPlate aangebracht en met een Brayer ( roller) verdeeld over de plate. Daar heb ik het waterart papier op gelegd en een beetje aangeduwd.
Daarna heb ik magical shakers op de gelliplate gespetterd en nogmaals de kaart er op gelegd.
Ik had hele lichte kleurtjes gebruikt, dus het effect is op de foto wat lastig te zien.
Daarna heb ik langs de randen de roze kleur nog wat aangezet en heb ik een donkere bodem gemaakt door een printerpapier te scheuren en die op de kaart te leggen en er met zwarte oxide overheen te gaan. Op 1 van de bodem "bulten" heb ik een klein rupsje gestempeld.
En de Lavina op de tak is met het rupsje aan de praat ;)

Verder nog wat takjes en bomen erop gestempeld en het geheel in elkaar geplakt.
De tekst : Hi little one: heb ik met de Dymo labeltang gemaakt.
Als aller laatste nog een klein lintje door de gaatjes van de stans en ik vond hem wel klaar.

Heerlijk om zo met inkt en stempels een soort van je eigen sprookje te maken.
En de Lavinia stempels zijn daar perfect voor.





Lettertang - Dymo - Omega 12748  Lavinia Stamps - Fir Tree 2Distress Oxides Ink Pad - Spiced Marmalade  Studio Light - Embossing Die Cut Stencil - Ticket nr.98Crafts Too Ink Blending Tool Case SetJoy! Crafts - Ink Blending tool