Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 8 augustus 2017

Facebook LIVE 6 augustus - Studio Light bloemen maken

Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt om iets te plaatsen op het HobbyVision Design team blog. Deze keer wil ik jullie 2 van de creaties laten zien uit de Facebook LIVE uitzending van afgelopen zondag.
Dit was 1 van de kaarten die ik had voorbereid.


Voor deze kaart heb ik de mooie Mixed Media stansen van Studio Light gebruikt. Dit zijn hele mooie gedetailleerde achtergrondmallen die dus geen buitenste snijranden hebben, waardoor ze alleen een motief uit de achtergrond stansen en de zijkanten dus vast blijven zitten. Dit kan je willekeurig op elke plaats van de kaart doen. Ik heb het bij deze kaart aan de rechter zijkant gedaan en daarachter mooi designpapier geplakt van Studio Light uit een paperpad Summer Feelings.

In het midden heb ik nog een strook van een mooi wit kantje geplakt, daarop wat parelkant en een mooie strikje. Over de rand met kant heb ik nog de ticket mal van Studio Light verwerkt.


Deze prachtige bloem heb ik gemaakt met een stansmal van Studio Light, deze bloemen kan je naar eigen idee op gaan bouwen. In het filmpje laat ik nog zien hoe ik ze opbouw.
Ik heb hierbij maar 2 lagen bloemblaadjes gebruikt ipv 3 zodat hij iets kleiner is. Ik heb de bloemen uit designpapier gestansd, daarna vochtig gemaakt met Mixed Media Ink Spray - Glimmer Silver van CraftEmotions. Daarna met de Flower Shaping Tool kit van Joy! Crafts de bloem in model gemaakt.

Rondom de bloemblaadjes heb ik nog wat mini pearls zilver geplakt.

Rechts boven zie je nog een mooie vlaggenlijn, deze heb ik uit het zelfklevende kurk van Marianne Design gestansd. De zwarte letters zijn stickers uit het Label Letter stickerboekje van Tim Holtz.


Ook voor de 2de kaart heb ik een mooie Mixed Media stans gebruik van Studio Light. Dit keer komt het designpapier uit het paperpad Celebrate Spring. Rechts boven weer een vlaggenlijn met daarop de Label Letter stickers van Tim Holtz.


Bij deze bloem heb ik alles gestansd uit het Mixed Media papier van Strathmore en dit op kleur gebracht met de Distress Inkt. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van een PomPom applicator van Joy! Crafts, hiermee kan je iets gedetailleerder kleur aanbrengen. Voor de bladeren heb ik wel een dauber gebruikt.

Voordat ik de bloem in model heb gemaakt heb ik deze eerst vochtig gemaakt met de Mixed Media Ink Spray Mother of Pearl van CraftEmotions. Daarna met de Flower Shaping Tool kit van Joy! Crafts de blaadjes wat opgebold en daarna een beetje bijgevouwen met de handen. Langs de randen wat lijm gedaan en daarop wat groene Prills geplakt.

Achter de bloem heb ik nog 2 kraft labels geplakt en wat kleine tickets, beiden gemaakt met de stansmallen van Studio Light.

Benieuwd hoe alles is opgebouwd? Bekijk dan deze LIVE uitzending:





Ik hoop dat ik jullie hier weer mee kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de super leuke reacties die jullie steeds achterlaten.



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Studio Light - Basics - Cutting & Embossing stencil - STENCILSL26 Studio Light - Basics - Cutting & Embossing stencil - STENCILSL39 Studio Light - Basics - Cutting & Embossing stencil - STENCILSL41 Studio Light - Basics - Cutting & Embossing stencil - STENCILSL44Studio Light - Celebrate Spring - Stansmal STENCILCS32  Studio Light - Celebrate Spring - Paperpad PPCS51 Paperpad Studio Light - Summer Feelings nr. 54 Marianne Design - Decorative Adhesive corkJoy! Crafts - Ultrafine tip applicator Joy! Crafts - Flower Shaping Tool kit 4 st Joy! Crafts - Flower Shaping Tools Molding Mat Joy! Crafts - Applicator with pompons Mini pearls (zonder gat) - 0,8-1,0mm - Zilver Mini Prills - 3oz - Lettuce Entertain You! 28 Lilac Lane - Shaker Mix - Seaglass Tim Holtz - Idea-Ology - Label Letters Ranger - Glossy Accents - mini CraftEmotions - Ink Spray 30 ml - Glimmer parel Parelmoer CraftEmotions - Ink Spray 30 ml - Glimmer parel Zilver

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig om de kaarten nu eens zo terug te zien, op de video waren ze niet zo naar voren gehaald dus nu kan ik echt zien hoe de bloemen en zo er uit zien. Dank voor de duidelijke uitleg nogmaals. Groetjes Betha