Challenges

Hobbyvision heeft elke 2 maanden een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every 2 months a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 25 juni 2026

Kanjer

  Hallo allemaal,

Mannenkaarten zijn niet altijd de makkelijkste kaarten om te maken voor de meeste kaartenmaaksters. Met de stoere nieuwe mannenlijn van Marianne Design wordt dat iets gemakkelijker. De schroeven, de gears, verkeersborden: allemaal leuke details voor een echte mannenkaart voor zowel verjaardag als bijvoorbeeld het behalen van een rijbewijs. Als je verschillende mallen uitstanst, leg ze dan op een basiskaart en kijk hoe jij de kleuren leuk vindt en het patroon wat dan ontstaat. Je hoeft niet alles in z'n geheel op te plakken, je kunt ook een gear op de kaart leggen en af knippen waar de matlaag eindigt. 


De basis is een dubbele kaart van 11,5 x 15 cm met daarop een matlaag van 11 x 14,5 cm. Het geblokte dessinpapier daar weer bovenop is 10,5 x 14 cm. De blauwe strook is 4 x 15,5 cm en de denimlook strook daarop is 3,5 x 15,5 cm.


De verkeersborden kun je gebruiken om je kaart wat persoonlijker te maken: met een letter van het alfabet kun je ook de beginletter van een naam erop maken of met de cijfers, die bij de verkeersborden stansenset zit, de leeftijd van de jarige.

Ik hoop dat je weer hobby-ideeën hebt opgedaan en graag tot een volgende keer!


Crea-groet,
Lisanne

Ook aan de slag met producten die gebruikt zijn op bovenstaande kaart? Klik dan op het product hieronder en je komt erbij in de webshop terecht:

Cardbox

 Hoi,

Leuk dat je dit blogbericht gaat lezen. 

Deze keer ga ik vertellen hoe ik een Cardbox heb gemaakt.


Om deze Cardbox te maken, heb ik gewerkt met de stansset Rectangle Giftbox van Elizabeth Craft Designs. Het papier waar ik mee gewerkt heb, is van Arden Creative Studio, de Field Notes collectie.

Om te beginnen heb ik de basis uit het dubbelzijdige cardstock van 30,5cm x 30,5cm gestanst.

En ik wilde een doorkijk maken in de deksel, dus heb ik een kleinere stans uit de set in het midden uitgelijnd en vervolgens nog een keer door de stansmachine gehaald. Je kunt dit in 1 keer doen, maar ik bedacht het me pas later en daarom heb ik het in 2 stappen gedaan.

Het deel wat uit de deksel gestanst is, heb ik op de bodem van het bakje geplakt. Zo lijkt het papier toch allemaal wat door te lopen. 

Achter de opening in de deksel heb ik acetaat geplakt met dubbelzijdig tape.


 Vervolgens heb ik een stuk carstock gepakt in de kleur Ivory van Florence. De stans met de schulprand zit ook de set van de Rectangle Gift Box. Het cardstock heb ik dubbelgevouwen en de stans heb ik aan de linkerkant er net overheen laten vallen, zodat de vouw niet gestanst word.


Voor de voorkant heb ik de kleinere stans gekozen om uit het designpapier van Arden Creatieve Studio te stanzen. 



Uit een ander project had ik nog wat bloemen over en die heb ik hier als decoratie gebruikt. Een deel heb ik op de kaart geplakt en deel heb ik op de voorkant van het doosje geplakt.

Aan de binnenkant van de kaart heb ik nog een stempel gebruikt met Happy Birthday. Dat is een stempel van Studio Light. Om het geheel af te maken, heb ik uit het sticker boekje Laural Grove van Arden Creative Studio nog 2 vlindertjes geplakt. 

Dit is dan het eindresultaat van mijn Cardbox.





 Ik hoop jullier hiermee geïnspireerd te hebben. De producten die ik heb gebruikt, vind je in de webshop door op onderstaande afbeeldingen te klikken. 

Tot een volgende keer!
















woensdag 24 juni 2026

Pompoen kaart

 Hallo allemaal,

Vandaag is het mijn beurt voor een blog. Het is nog zomer maar toch heb ik een herfstcreatie gemaakt om jullie te inspireren. Ik kon het prachtige papier van de Lovely Autumn lijn van Alchemy of art niet weerstaan! Vandaar de herfst creatie! Lezen jullie weer mee?...


Eerst ga je vijf ovalen stansen. De ovalen zijn bij mij 11cm hoog bij 7cm breed.
Ik heb hiervoor de ovaal van de stans uit de JMA Sending you love lijn gebruikt.
De randjes heb ik beïnkt met distress ink vintage photo.


Daarna maak je het steeltje. Ik heb dit gewoon van een plaatje nagetekend en daarna uitgeknipt.


Nu snij je een stuk cardstock van 30cm breed x 15cm hoog. Dit ril je op 15cm.
De opening komt aan de onderkant.
Ik heb gewerkt met kraft cardstock.


Nu plak je de vijf ovalen aan elkaar zodat je een pompoen vorm krijgt.


Nu pak je de dubbele kaart van 15,15cm. Leg de opening aan de onderkant.
Hier leg je het deel van de ovalen bovenop.
De bovenkant aan de bovenkant en dan met een potlood omtrekken.



Nu ga je de basis uitknippen uit het cardstock.
Daarna plak je het steeltje bovenaan bij het deel van de ovalen.
Daarna plak je dit deel op de uitgeknipte basiskaart.



Nu kun je de kaart gaan versieren.
Ik heb eerst wat spulletjes bij elkaar gezocht en plaatjes uitgeknipt.



Rechts bovenin heb ik wat die-cuts geplakt met een hangertje. 
Een stukje eronder de tekst.
De plaatjes komen ook uit de Lovely Autumn lijn van alchemy of art.
De tekst komt uit de jma tide of hope lijn.


Links onder een bloementoef gemaakt met bloemen van JMA.
Onder de bloemen een strik van kreukellint en hempcord.
Achter de bloementoef die-cutplaatjes verwerkt. Deze komen uit de Lovely Autumn lijn.


Nu is de creatie klaar. Hieronder het eindresultaat.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze creatie!
Allemaal bedankt voor het lezen van deze blog!
Tot de volgende keer weer!

Creatieve groetjes Martine Krol

Hieronder de gebruikte materialen: