Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 12 januari 2018

pop-up Lavinia kaart

Hallo allemaal,

Ik wil jullie nog even de creatie laten zien van een Live uitzending op Facebook van een tijdje terug.
Ik heb toen de nieuwe POP-UP kaart van Dutch Doobadoo gemaakt in combinatie met Distress Inkt en Mask stencils.

Ik laat de foto's van de kaarten zien en zal een korte beschrijving geven. Wil je precies weten hoe je het maakt? Bekijk dan het filmpje.


Als eerste heb ik de POP-UP mal overgenomen op zwart kaartkarton en dit netjes uitgesneden. Daarna heb ik deze uit het WaterArt Aquarelpapier van KippersHobby overgenomen. Deze keer heb ik het hart niet in een andere kleur gedaan.

Ik ben begonnen om de kaart eerst op kleur te brengen met 3 verschillende kleuren Distress Inkt:
Abandoned Coral - Twisted Citron - Salty Ocean

Nadat alles op kleur was heb ik er wat water op gesprayed, dan gaat de inkt heel mooi werken en krijg je een heel mooi effect. Daarna met verschillende mask stencils nog wat structuur op de achtergrond aangebracht.


Daarna ben ik begonnen met de Lavinia stempels te stempelen. Hiervoor heb ik de Versafine Nocturne gebruikt. Dit is hele mooie fijne dekkende inkt. Omdat de Lavinia stempels vaak niet gelijk goed stempelen heb ik mijn Stamping Platform van Tim Holtz erbij gebruikt.

Bovenlangs heb ik een rand met hangende bladeren gemaakt, ook met een stempel van Lavinia. Ik heb her en der nog wat script gestempeld, hiervoor heb ik de Versafine Morning Mist gebruikt. Dit is een super mooie grijze kleur.

De kleine stickers met tekst zijn van Tim Holtz, hiermee kan je super leuk je eigen teksten maken. Als laatste heb ik nog wat Doodles gemaakt met de zwarte en de witte Signo Uniball pen.

De prachtige tekststempel op het hart is van Penny Black. Deze is gestempeld met Versamark inkt, daarna witte embossingpoeder er overheen gestrooid en dit verhit met de heattool. Rondom heb ik ook nog wat Fran-tage Chunky White gestrooid.

Voor de LIVE uitzending heb ik dezelfde inkten en mask stencils gebruikt, maar zo kan je zien dat je nooit 2 exact dezelfde kaarten krijgt, ook al probeer je het wel. De kleuren komen weer anders over, ook door een andere indeling. En je breng nooit evenveel inkt op, waardoor de ene kaart veel feller kan zijn dan de andere.

Ook heb ik bovenlangs nu een andere stempel gebruikt en ook de tekst is wat aangepast.



Ik hoop dat ik jullie hiermee kan inspireren. Hierbij nog de video waar je kunt zien hoe ik de kaart maak.



Ik wens jullie nog een hele fijne en gezellige dag. Bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reacties die jullie steeds achterlaten.



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

WaterArt Aquarelpapier - 300 grams - 12 vel Tim Holtz (Tonic) - Stamping Platform 1708E Penny Black - Clearstamp - Happy Thoughts Penny Black - Clearstamp - Happy WishesTim Holtz - Idea-Ology Spiral Bound Sticker Book - 4.5  Dutch Doobadoo - Dutch Pop-Up Art - Heart Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Arrows A5 Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Honeycomb Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Floral Leaves Dutch Doobadoo - Dutch Foam Stamps - Numbers Dutch Doobadoo - Dutch Foam Stamps - Dots Lavinia Stamps - Willow Lavinia Stamps - Midnight Meandering Lavinia Stamps - Aurora Lavinia Stamps - Aerial (small) Lavinia Stamps - See a Fairy Make a Wish Distress Oxides Ink Pad - Black Soot Distress Oxides Ink Pad - Twisted CitronDistress Oxides Ink Pad - Abandoned Coral Distress Oxides Ink Pad - Salty Ocean  Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Nocturne Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Morning Mist WOW embossingpoeder - Bright White - Super Fine Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - White Uni-Ball Signo -  Broad Point Gel Pen - Black Nuvo - Light Mist Spray Bottle (2 stuks) Viva Decor - Vierkante zachte sponsjes Faber Castell - PITT stift - Artist Brush zwart Stampendous Fran-táge - Embossing Enamel - Chunky White Nellie Snellen - Heat Resistant mat / Craft sheet  Nellie Snellen - Small ink blending tool ø2cm  Hobby Crafting Fun - Craft Knife Blue