Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 21 januari 2024

Woord stencil ideetjes

Woord stencil ideetjes.


Hoi allemaal!
Deze keer wilde ik wat voorbeeldjes maken met wat je kan doe met een woord stencil. Zodat je wat meer uit je stencils ken halen. Er zijn nog meer verschillende leuke dingen die je kan doen maar ik heb er hier vier geplaatst. Misschien helpt het je verder.


Allereerst zijn telkens dezelfde stans deze van Craftlab woodland gebruikt en de Mask & Stamps van Studio light Kiss gebruikt. Om het wat overzichtelijk te houden. Dit was het eerste idee zoals velen van ons een stencil gebruiken inkt blenden waardoor je twee of meerdere kleuren met elkaar laat overlopen.
Hierbij zijn de kleurset van Studio light gebruikt, de water-creative die inkt.


Bij deze is structuur pasta gebruikt. Hierin kun je al veel dingen mee, van doorzichtige structuur pasta tot gekleurde, met of zonder glitter. Dus met dit voorbeeld kun je al redelijk wat kanten op. Deze heb ik met de stucture paste van Studio light gedaan en natuurlijk goed laten drogen.


Als het geheel droog is neem je een stukje spons en leg je het stencil op zijn plaats. dat is een heel makkelijke manier om lijm aan te brengen. Het hoeft niet veel te zijn zachtjes deppen tot alles lijm heeft.
Dan kun je direct je stencil verwijderen en in water leggen.


Dan heb ik op die manier stukjes foil flakes of bladgoud aangebracht. De achtergrond is een simpele depping techniek waarbij je inkt op je mat doet met wat water en je papier erin dept. Hier heb ik ook dezelfde kleuren van Studio light gebruikt.
Als afwerking heb ik uit de Essentials cutting dies oval de hartjes gestanst en ook voorzien van het bladgoud.


Voor de volgende heb ik wat andere kleuren gebruikt omdat ik persoonlijk vind dat het beter uitkomt met donkerder kleuren.


De basis en ook achtergrond heb ik voorzien van Distress oxide Wilted violet. Met deze Oxide inkten maar ook gewone inkten zorg ervoor dat je eerste laag helemaal droog is voor je verder gaat.


Deze achtergrond is ook uitgestanst met de Woodland stans van Craftlab.




Als alles droog is kun je het stencil plaatsen. Hierbij heb ik de Oxide Villainous potion gebruikt een stukje donkerder dan de achtergrond. Nu is het beter dat je deze ook helemaal laat drogen voor je met een embossing inkt erover gaat. Je inkt pad zal de kleur aannemen van de inkt en inkt afnemen van je papier dus beter goed laten drogen.


Dan is hier Clear glossy embossing poeder voor gebruikt van Wow. Maar ook hier kun je volledig los gaan. Van gekleurde embossing poeder, met glitter noem maar op het is ook te zien wat je zelf graag ziet. Ik heb de clear gebruikt.


Zoals je ziet is de kiss veel donkerder en glanzend de rest heb ik met witte embossingpoeder gedaan voor de contrast. En bij deze wat gespetterd met een witte Posca pen.


Voor de laatste heb ik dit voorbeeld gemaakt. Je tekent de tekst uit en je snijd het uit met een mesje. Het gaat eigenlijk redelijk vlot en het is geen grote tekst.  


De mat laag eronder heb ik ook voorzien van de inkt van Studio light en je raad het al dit wordt een shaker  kaart.


Het shaker mariaal is ook van Studio light. De tekst heb ik terug met witte embossing poeder gedaan. Als decoratie heb ik de stempel en stans set van Sweet stories gebruikt en ingekleurd met Copic markers.

Hopelijk hebben jullie wat ideetjes opgedaan om zelf aan de slag te gaan.
Veel knutselplezier!

Wil je meer info over een artikel klik op het fotootje.

Studio Light - Essentials - Mask & Stamps - Kiss Sentiments Studio Light - Creative Craftlab August - Essentials - Cutting Die - Woodland Studio Light - Sweet Stories Valentine - Stamp & Cutting Die - Toadally in Love Studio Light - Essentials - Shaker Die Cut Stencil - Oval SL-ES-CD179 


Studio Light - Structure Paste White - Extra FineStudio Light - Essentials - Water-reactive Ink Pads - Yellows Studio Light - Cutting Dies - Essentials - Shaker Elements - Hearts & Elements Studio Light - Essentials - Shaker Elements - Hearts 


WOW! Embossingpoeder - Large 160 ml - Clear Super Fine WOW! Embossingpoeder - Large 160 ml - Opaque Bright White Super Fine Crafter’s Companion - White Multi-Purpose Stamp Cardstock - A4 / 60 vel


Distress Oxide Ink Pad - Villainous PotionDistress Oxides Ink Pad - Wilted VioletStudio Light - Essentials Tools - Precision Knife