Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 26 juni 2016

Gelli Plate

Hallootjes,

Tja, de gelliplate. Het is toch zo leuk om er mee te werken.
En ook ik ben er mee aan het spelen geweest.
Dit heeft als resultaat dat ik nu 2 kaarten wil laten zien aan jullie.


De bovenste is een paarse uitvoering.
Ik heb eerst de afbeelding ( uit een kleurboek ) ingekleurd met
de Clean Color Real Brush oftewel de ZIG markers. Die afbeelding heb ik uitgeknipt en
even opzij gelegd. Daarna ben ik met de gelliplate aan de slag gegaan.
Ik het de ronde gelliplate voorzien van de paarse kleuren die ik ook voor het inkleuren van de bloem had gebruikt. Dus met de ZIG marker zet/teken je wat kleur op de gelliplate.
Dit rol je vervolgens met een brayer uit zodat je eigenlijk denk er zit niks meer op.
Daarna heb ik mijn papier erop gelegd en even lichtjes overheen gewreven.
Nu zie je dus een paarse cirkel. Vervolgens heb ik een dus stukje papier gepakt en daar een cirkel uitgesneden die net zo groot is als de gelliplate.
Deze opening heb ik op de paarse cirkel gelegd en daarop een mask met cirkels.
Daarna ben ik met een ietswat donkerder paarse kleur op de gelliplate gaan tekenen en dit weer
uitgerold met de brayer. Nu heb ik de gelliplate over de mask op mijn vorige afdruk gelegd.
En zo heb ik deze cirkels gemaakt. Met een pen nog wat streepjes gemaakt langs de cirkel en met wat kleine stempeltjes van Crealies heb ik het geheel afgemaakt. De kaart heb ik gemat op een stuk paars en een stuk groen cardstock en met de Wink of Stella brush heb ik nog wat cirkels voorzien van 
wat lichte glitter.


En deze tweede kaart is op dezelfde manier gemaakt.
Alleen heb ik nu wat andere kleuren gebruikt.

Ik vond het weer leuk om dit met jullie te delen en graag tot gauw, 
ZIG - Clean Colors - Real Brush - Red  Gelli Printing Plates - 4  KippersHobby - Brayer - Rubber Brayer  Brushpen - Wink of Stella - Glitter ClearClearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 04 Ink Splashes


1 opmerking:

GerJanne zei

Leuk! Zoveel variatie mogelijk met de jellyplate...