Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 15 april 2018

Disc Bound Art Journal pagina 'Theekopjes'


Hallo allemaal!

Vandaag weer een pagina gemaakt voor mijn Disc Bound Art Journal. Jullie weten wel, zo’n album waar je de bladen uit kan ritsen zodat je niet de angst heb dat een pagina mislukt in je album, want als de pagina niet naar je zin is doe je hem er gewoon niet in terug!




Daarbij kun je je pagina bijv. ook op de Gelliplate leggen, met inkt sprayen zonder dat de rest mee gesprayd wordt, of in je stempelhulp leggen, wat met een vast Art Journal niet kan.

Ik heb er voor gekozen om het punch board te kopen en niet een kant en klaar disc bound album zodat ik zelf kan bepalen wat voor soort en maat papier ik er in wil.

In dit geval heb ik een pagina gesneden (15x15) van zwart cardstock en daarboven op een stuk Soft finish Cardstock - Anita`s Choice van 13,5x14,5. Zo gaat de perforatie niet door je achtergrond heen.

De achtergrond heb ik gemaakt met Dylusion paints door een beetje verf op je craftmat te leggen en daar met een smalle roller doorheen te gaan. Dan ga je met je roller losjes over je papier zodat hij niet overal ‘pakt’ en je een wat speelser effect krijgt. Doe dit in verschillende richtingen met verschillende kleuren. Het Soft finish Cardstock cardstock heeft een mooie structuur waardoor je een wat leuker uiterlijk krijgt.

De Dyslusions Paint is echt super snel droog waardoor ik gelijk verder. Ik heb met dezelfde kleurtjes door verschillende masks heen motiefjes op mijn achtergrond gemaakt. Bij sommige van die figuurtjes heb ik wat lijntjes omheen getekend met een witte Signal Uni-ball pen.

Daarna op drie plekken 
DDBD structure paste door een mask aangebracht.
Nog wat Noor! Design borderlijntjes gestempeld en mijn achtergrond was klaar.

De leuke theekopjes van Studio Light heb ik gestempeld met Versafine Black Onyx op Copic Perfect Colouring Paper en ingekleurd met Faber Castell Polychromos. Als je niet te veel laagjes over elkaar hoeft te kleuren (want dan heeft het papier niet genoeg vezels) kleur dit erg prettig, vind ik.


De vlinders komen uit de ‘Noor! Design ENG Sayings’ clear stamp set en heb ik op Copic Perfect Colouring Paper gestempeld en ook ingekleurd met de Polychromos.

Op sommige kopjes nog wat witte stipjes gezet met de witte Signal Uni-ball pen.


Daarna de vlinders met een wit randje uitgesneden zodat ze goed passen bij de rest.


Ik heb alles met foamtape opgeplakt voor een beetje 3D-effect.

Bedankt voor het kijken tot een volgende keer!



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl Als je op het plaatje klikt, kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.


We R Memory Keepers - Planner Punch Board W/Standard Hole Punches 6/Pkg We R Memory Keepers - Disc Punch Inserts 6/Pkg WaterArt Aquarelpapier - 300 grams - 12 vel Dyan Reaveley`s - Dylusions Paint - Vanilla Custard Dyan Reaveley`s - Dylusions Paint - Mushy PeasDyan Reaveley`s - Dylusions Paint - Rose Quartz Essdee - Linorol - 65mm Noor! Design - Clear stamp - Doodle borders Dutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250ml Studio Light - Basic Stamp & Die set - BASICSDC11 Noor! Design - Clear stamp - ENG Sayings Stempelinkt Versafine - Mini - Onyx Black Faber Castell Polychromos - Blikken doos 36 stuks  Derwent - Burnisher Derwent electrische gum Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks) Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - White