Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 18 december 2018

Secret Place kaart met Flower Foam bloemen

Hallo allemaal, vandaag een kaartje met eigen gemaakte flowerfoam bloemen en het gave Mintay ‘Secret Place’ papier. 


Ik ben begonnen met een roze gemarmerd vel uit het Secret Place 15x15 cm paper pad (MT-SEC-08) in vierkantjes te snijden van 4,5 x 4,5 cm. Hiervan heb ik alle randjes met een distresser bewerkt. Daarna heb ik ze op een ander scrapvel uit het paperpad geplakt. Hierbij heb ik de randjes een beetje gescheurd en omhoog gevouwen.


De deur komt uit een groot scrapvel uit dezelfde Secret Place serie (MT-SEC-09).  


Ik heb hierbij de raampjes uit de deur gesneden en er een afbeelding met luchtbalonnen uit het kleine paperpad achter geplakt.

In de deuren heb ik een vouwlijn gemaakt zodat ze een beetje open staan en je er diepte in krijgt.


De bloemen zijn gemaakt van wit flowerfoam en de Stansmal Spellbinders - Blooming Rose - S4-916. En ik blijf het zeggen: wat is het toch leuk om je eigen bloemen te maken! Zeker met deze stansmallen: ze gaan moeiteloos door 4 lagen flowerfoam (dus lekker snel klaar!) en je kunt er heel verschillende soorten bloemen mee maken. Alle bloemen zijn met dezelfde stansmallen gemaakt! En je kunt ze je eigen gewenste kleur geven met diverse soorten inkt, embossing mousse, oilpastels, enz. enz.

Mijn bloemen heb ik gekleurd met de VersaMagic inkt ‘Perfect Plumeria’ en ‘Pixie Dust’ gebruikt.
De takjes komen ook uit het grote scrapvel.


In de grote bloemen heb ik een bloemenhart gestempeld met Clearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 40 en VersaFine Clair - Nocturne inkt.
Daarna heb ik het geheel op een dubbele witte kaart geplakt.

Ben je benieuwd hoe ik dit soort bloemen maak? Neem dan eens een kijkje bij mijn blogbericht ‘Bloemen maken van Flower Foam’  


Daar laat ik je met stap-voor-stap foto’s zien hoe ik ze maak. 

Ik hoop dat ik jullie weer inspiratie heb kunnen geven en enthousiast kunnen maken om ook eens je eigen foambloemen te maken!

Bedankt voor het kijken!



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.


Scrappapier Mintay - Secret Place - MT-SEC-09 Leane Creatief - Flower foam sheets a4 White Stansmal Spellbinders - Blooming Rose - S4-916  Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Nocturne Clearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 40 Joy! Crafts - Screw Hole puncherJoy! Crafts - Flower Shaping Tool kit 4 stSizzix - Accessoiry - Lijmpistool 7mmVaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6 Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks) CraftEmotions Extra Sticky Tape 6mm

3 opmerkingen:

Hetty P. zei

Super, wat een mooie kaart.
Bedankt voor het leuke idee met alle losse vierkantjes
Groetjes Hetty

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaart! Groetjes Betha

hellendegraaf@gmail.com zei

Gaaf zeg. Dank je wel voor de goede uitleg