Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 8 juni 2018

Don't fill your head with worries

In hobbyland schijnt er weer een nieuwe rage te ontstaan, de Memory Dex oftewel Rolodex Cards. Kennen jullie die Rolodex nog van vroeger? Die zou je hier ook voor kunnen gebruiken. Zelf heb ik hiervoor de Memory Dex van Heidi Swapp.

Ik was hier vorige week al even snel mee gestart om uit te puzzelen welke kaartjes ik eraan kon gaan hangen en hoe ik de gaatjes erin moet ponsen. Dit lijken mij namelijk wel leuke kleine projecten om weer mee te gaan starten met freubelen.

Het leuke van deze kaartjes is dat je hier ook heel makkelijk allerlei nieuwe techniekjes op uit kunt proberen. Dat is een beetje mijn idee achter de Memory Dex.


Het kaartje heb ik uitgestansd met een stansmal van Noor! Design uit de Scr@p! serie, deze is 3" x 4". Met behulp van mijn Planner Punchboard heb ik hier de gaatjes ingemaakt. Ik heb de afstand gezet op 15 en 28.

Je hebt dan natuurlijk ronde gaatjes, dat past niet in het Memory Dex systeem, dus ik heb de gaatjes ingeknipt. Ik heb hiervoor 1 "malletje" gemaakt die ik er standaard aan laat hangen zodat ik elk kaartje op exact dezelfde manier in kan snijden.

Ik heb het Strathmore Mixed Media papier hiervoor gebruikt. Hierop heb ik een achtergrond gemaakt  met de Magical Shakers van Lindy's Gang, ik heb de kleuren Guten Tag Teal en Cathedral Pines Green gebruikt.  Over de achtergrond ben ik gaan stempelen met diverse stempels van Studio Light. Aan de rechterkant zie je de prachtige vlinderstempel uit de So Spring lijn. Deze is gestempeld met de Versamagic Turquoise Gem en daar overheen heb ik de WOW Clear embossingpoeder gestrooid. Verder heb ik nog wat bloemen gestempeld met de foamstempels van Studio Light. Hiervoor heb ik de Versamagic Ocean Depth. Deze kleur is wat donkerder, dus ik heb mijn afdruk eerst op een printerpapiertje afgedrukt en daarna pas op het kaartje.

De mooie tekststempel komt van een Planner Journal stempel van Studio Light.

Verder heb ik met structuurpasta & een mask stencil van Dutch Doobadoo nog wat wybertjes op het kaartje gemaakt en voor de finishing touch wat pailletjes aangebracht.
En owja, ook nog wat doodles met de Signo Uniball White.

Dit zijn echt leuke kleine projectjes die je ook nog snel klaar hebt. Ik vond het echt wel leuk om te maken.

Ik wil jullie allemaal weer ontzettend bedanken voor jullie bezoekje en de lieve reacties die jullie steeds achterlaten.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Lindy`s Stamp Gang - Magical Shaker - Guten Tag Teal Lindy`s Stamp Gang - Magical Shaker - Cathedral Pines GreenVersaMagic - Turquoise Gem VersaMagic - Ocean Depth WOW embossingpoeder - Clear Gloss - Super Fine Goodbye Static Strathmore -  Mixed Media Paper - Vellum Surface 14 x 21,6 cm - 190 grams Studio Light - Planner Journal - Clearstamp STAMPPJ03 Studio Light - Mixed Media Rainbow Designs - FOAMMB02Studio Light - So Spring - Clearstamp A6 So Spring - STAMPSS282 We R Memory Keepers - Planner Punch Board W/Standard Hole Punches 6/Pkg Heidi Swapp - Memorydex Spinner - Black28 Lilac Lane - Premium Sequins 20g - Fiesta Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - WhiteDutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250ml Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Wyber Papermania - Basics heattool - Pink (European Plug)