Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 2 maart 2019

Julie Nutting Doll Audrey verjaardagskaart

Vandaag de beloofde uitleg hoe ik de Julie Nutting doll 'Audrey' opgebouwd heb.



Omdat ik dit een leuke achtergrond vond ben ik begonnen met de basis voor de kaart ‘Thank You’ uit het stansblok.
Omdat deze niet groot genoeg is heb ik hem ‘verlengd’ met de basis voor de kaart ‘Home’. Deze heb ik doormidden geknipt en aan de boven en onderkant achterop geplakt zodat het totaal lang genoeg is.


Boven en onderaan de kaart heb ik de bloemen geplakt die voor dezelfde ‘Home’ kaart bedoeld waren. De zwarte gaatjes die je dan nog ziet worden later nog bedekt door losse bloemetjes uit stansblok.


Daarna is ‘Audrey’ aan de beurt. Ik heb haar gestempeld met Versafine - Clair Ink Pad – Nocturne op Copic papier - Perfect Colouring Paper. Wat achteraf niet zo’n goede keuze was omdat deze niet geschikt bleek voor kleuren met Copic markers. Ik had beter de Memento - Tuxedo Black  kunnen gebruiken. Ach, al doende leert men 😊
Ik heb de huid ingekleurd met E00 – E21 en E13. Het haar is ingekleurd met E18 – E19 en E79.


Ik heb de hele rok nogmaals gestempeld op roze cardstock en wat details aangebracht met zwarte inkt en een scripstempel. Daarna de rok uitgeknipt en de randjes zwart gemaakt met een Copic Marker zodat je van de zijkant niet tegen witte randjes aan kijkt. Plak deze nu op het lijfje. 


Voor de twee rok laag vond ik het leuk om haar een bloemenrok te geven en heb daarvoor een bloemengroep gebruikt die eigenlijk rondom uitgedrukt moest worden uit je blok omdat hij uitgestanst is. Maar dan paste de rok niet dus heb ik op de achterkant witte stickers geplakt zodat de bloemen aan elkaar blijven zitten en hem uitgeknipt.
Op de volgende foto kun je dit nog een beetje zien.


Voor de tussenlaag heb ik een stuk witte tule geknipt van ongeveer 25 x 8 cm. Aan de bovenkant heb ik daar een draad doorheen geregen zodat er plooien ontstaan. Met het lijmpistool heb ik de tule vast gezet achterop de bloemenrok, en aan de onderkant 1 cm uit laten steken. Zorg dat de tule niet aan de zijkanten uitsteekt en zet dit vast met een paar druppels uit je lijmpistool.


Plak deze roklaag nu bovenop de roze basislaag. Plak deze alleen vast bij de taille en een stukje van het tule. Door de dikte van het tule komt de roklaag dan vanzelf omhoog.


Plak een paar stukjes dik foamtape op de rok zoals op de foto. Deze houd straks de volgende laag iets omhoog, maar blijft dan bij de taille mooi plat.


Om het meer dimensionaal te laten lijken heb ik op de rok plooien gekleurd met Copic markers (C1 – C3 en C5).
De strook op de rok heb ik nogmaals op een lichter stukje uit het stansblok gestempeld en wat meer details gegeven met zwarte inkt en een script stempel.


Uiteindelijk heb ik dat ook nog gedaan met op de bloemenrok (op een stukje lichtblauw cardstock) zodat ook op die laag de strook geaccentueerd wordt.
En zo zie je dat het stansblok niet alleen geschikt is om de kaarten er mee te maken, maar dat je er zelfs een Doll mee aan kunt kleden! Er zitten zoooooo veel plaatjes is, en alles past bij elkaar!


Het topje heb ik op een stukje lichtblauw uit het stansblok gestempeld en ook wat meer details gegeven met zwarte inkt en een script stempel. De hoed ook uit hetzelfde blauw en ingesneden op de aangegeven plek zodat je hem over haar hoofd kunt schuiven en het net lijkt alsof ze hem op heeft. 
Daarna heb ik de kaart met diverse afbeeldingen uit het blok de kaart verder versierd. Er zitten zoooooo veel plaatjes is, en alles past bij elkaar! En de basis ‘Thank You’ kaart is nu een verjaardagskaart geworden!


Bedankt voor het kijken!



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Julie Nutting Cling Stamps - AudreyStudio Light - Stansblok Painted Peonies nr. 76IndigoBlu - Rubber Stamp - Collectors Edition 2 - French Script Stempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Nocturne    Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue  Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks)

5 opmerkingen:

hellendegraaf@gmail.com zei

Super leuk gedaan en bedankt voor de uitleg

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooi gedaan en dank voor de uitleg! Groetjes Betha

Betina zei

superleuk! en dank je voor de duidelijke uitleg, weer een nieuw idee ...

Dora zei

Wat top uitgevoerd. Echt een dameskaart

miet zei

Geweldig deze tips en photo tutorial. Fantastisch resultaat.