Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 31 maart 2019

Online Workshop: Folio journal maken


Dit blog bericht is een online workshop. Ik laat je stap voor stap zien hoe ik de basis voor deze folio journal heb gemaakt en ik licht wat toe over hoe ik de versiering heb gemaakt.

Een folio wordt vaak gebruikt om papieren in op te bergen. Je kan deze ook leuk versieren. Ik vind alleen de A4 folio's, die standaard te koop zijn, een beetje te groot. Vandaar dat wij hem in deze workshop zelf gaan maken. Deze journal kan je vullen met allerlei flapjes. Hier laat ik een paar mogelijkheden zien, die ik ook heb toegepast in het voorbeeld.

Omdat er zoveel flapjes in zitten, kan ik je het voorbeeld beter even in een filmpje laten zien:


In dit voorbeeld heb ik papier gebruikt van voornamelijk Ciao Bella. Aangevuld met restjes papier in het thema muziek van Studio Light, Graphic 45 en KaiserCraft.

Ciao Bella - Paperpad 30,5 x 30,5 cm - Jazz Club

--------------------------------------------------

Deel 1: De basis


Zo komt de folio folder er geplakt in de basis uit te zien. De getallen zijn in cm.


Om de basis te kunnen maken heb je het volgende nodig aan craftpapier:
1x: 21x25 cm
1x: 21x19 cm
2x: 17x11 cm

In het volgende filmpje laat ik het zien. 


Als papier voor de basis gebruik ik een stevig craftpapier. Er zijn kleine en grote tape rollers die voor dit werk super handig zijn (die van mij was op toen ik het filmpje maakte). Om het papier te snijden heb ik de grote snijmachine van Vaessen gebruikt.

XXX link naar webshop craftpapier, taperollers en snijmachine Vaessen
Vaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6"CraftEmotions karton kraft lichtbruin A4 3L - E-Z Runner REFILLABLE - permanent STRIPS (1 disp + 2 refills) 3L - E-Z Runner GRAND REFILLABLE - permanent strips white

--------------------------------------------------

Deel 2: De flappen


Voor de flappen heb je het volgende nodig aan craftpapier:
1x: 20x5
4x: 12x11
1x: 20,5x11


--------------------------------------------------

Deel 3: Voorbeeld versiering

In het laatste filmpje vertel ik nog iets over de sluiting en de versiering.


--------------------------------------------------

Deel 4: Andere indeling voor mijn zoontje Christian


Christian wil graag laten zien wat hij er mee doet:



--------------------------------------------------

Deel 5: Voorbeeld 2


Voor dit voorbeeld heb ik tevens papier van Ciao Bella gebruikt; Voyage Fantastique.
Voor de sluiting heb ik kleine magneetjes gebruikt. Voor op de omslag zit een tag "Relic", die komt uit een super leuke set van Tim Holtz. Bij het versieren van de binnenkant heb ik naast het blok van Ciao Bella van Studio Light plaatjes uit standblokken, stansen en stempels gebruikt.

MagneetjesTim Holtz - Idea-Ology - Chipboard Quote Chips (58/Pkg)Studio Light - Stansblokken
Studio Light - Mixed Media Clearstamps - STAMPMM247  Studio Light - Mixed Media Clearstamps - STAMPMM245  Studio Light - Mixed Media Clearstamps - STAMPMM244 
-------------------------------------------------

Ik hoop dat jullie het leuk vonden en jullie geïnspireerd worden om er ook een te maken. Als je vragen hebt of jouw resultaat wil laten zien, plaats dat dan gerust op Facebook groep.


Hier volgt een totaal overzicht van de genoemde links naar de webshop:

Ciao Bella - Paperpad 30,5 x 30,5 cm - Jazz Club Vaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6"
CraftEmotions karton kraft lichtbruin A4 3L - E-Z Runner REFILLABLE - permanent STRIPS (1 disp + 2 refills) 3L - E-Z Runner GRAND REFILLABLE - permanent strips whiteMagneetjesTim Holtz - Idea-Ology - Chipboard Quote Chips (58/Pkg)Studio Light - Stansblokken
Studio Light - Mixed Media Clearstamps - STAMPMM247  Studio Light - Mixed Media Clearstamps - STAMPMM245  Studio Light - Mixed Media Clearstamps - STAMPMM244 



7 opmerkingen:

hellendegraaf@gmail.com zei

Super mooi en fijn die stap voor stap uitleg. Dank je wel

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi en dank voor de uitleg! Groetjes Betha

Janny Jager zei

Wat een mooie en duidelijk uitleg van dit “ boekje “ Miranda.
Ga deze beslist maken .

CreativityByWilma zei

Supermooi en fijne uitleg. Of ik hem zo mooi krijg...Je bent een echte designer. Bedankt voor de workshop. Liefs Wilma

Judith zei

Onwijs mooi geworden en bedankt voor de uitleg.
Groetjes van Judith

Stineke zei

Miranda, fijne duidelijke uitleg! Bedankt👏👏👌

Dora zei

Prachtig papier gebruikt.