Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 7 maart 2019

Julie Nutting Doll – Imani canvas


Vandaag de uitleg van de Julie Nutting Doll ‘Imani’. Ik heb deze weer in een heel andere stijl gemaakt dan ‘Audrey’ in dit blogbericht: http://hobbyvisiondt.blogspot.com/2019/03/julie-nutting-doll-audrey.html


Deze keer heb ik de rokbanen opgebouwd in 3D.


De bloem is zelf gemaakt met de Joy! Crafts Dahlia snijmal. Deze bloem bestaat uit allemaal losse blaadjes die je op een basis plakt en net zo vol kunt maken als je zelf wilt.
Ik heb de bloem en gekleurd met Nuvo Embellishment mousse - Aquamarine. Hierdoor krijg je een mooie subtiele glans erover.
 

Achter Imani heb ik een mooi DDBD Greyboard Art – Frames, deze is ook gekleurd met Nuvo Embellishment mousse - Aquamarine.
 
Achter de bloem zit een tag uit het Paperpad Mintay – Birdsong waar ik een tekst op geprint heb.

 
Het kleine achtergrondpapier met bloemen komt ook uit het Paperpad Mintay – Birdsong. Het grote achtergrond papier is een scrapvel van 30,5 x 30,5 cm: Mintay - Dear Diary - MT-DIA-05.
Op beide vellen heb ik door het DDBD Mask Art - A6 Stars stencil met een sponsje Nuvo Embellishment mousse – Aquamarine aangebracht.
 
Het is echt heel veelzijdig spul, die embellishment mousse. Met de IndigoBlu - Rubber Stamp - French Script heb ik zelfs gestempeld. Je krijgt uiteraard geen scherpe afdruk, maar dat mag juist bij zo’n Mixed Media project. Ik heb de mousse met een sponsje op de stempel aangebracht in twee kleuren: Aquamarine en Seaspray Green.


Bedankt voor het kijken!


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Julie Nutting Cling Stamps - ImaniPaperpad Mintay - Birdsong 15,2 x 15,2 cm - MT-BIR-08Scrappapier Mintay - Dear Diary - MT-DIA-05 Dutch Doobadoo - Dutch Greyboard Art - Frames Round A5 Noor! Design - Cutting mal - Dahlia Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - A6 Stars Nuvo - Embellishment Mousse - AquamarineNuvo - Embellishment Mousse - Seaspray GreenIndigoBlu - Rubber Stamp - Collectors Edition 2 - French Script Sizzix - Accessoiry - Lijmpistool 7mmVaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6 Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks) Vaessen Creative - Screw Hole Punch 3 tips (2mm,3mm,4mm)CraftEmotions Extra Sticky Tape 6mm  Joy! Crafts - Daubers 3st Paper Distresser - Tim Holtz