Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 23 september 2015

Scrap 'n Chat !!

En wat een avond was het gisteren  met de Scrap 'n Chat zeg.... wowww echt geweldig leuk en gezellig!!! En wat veel animo ik geloof dat onze facebookgroep  overliep van berichtjes!!
Maar wel ontzettend leuk dat iedereen zo enthousiast was en gezellig heeft meegedaan.
Zoals beloofd komen alle hints met foto's hier bij elkaar en kunnen jullie op het gemak alles nog eens terug lezen!
Let op... jullie krijgen tot en met zaterdagavond de tijd om je creatie te plaatsen in deze groep!

https://www.facebook.com/events/1624741984472783/

Dit had ik voorbereid en aan de hand van 10 hints kon iedereen aan het end van de avond de basis klaar hebben.

Ik heb het mooie studio light papier Winter Memories gebruikt...!!!

 Die mooie dansende meisjes van Dutch Doobadoo had ik nog steeds liggen en niks mee gedaan,Ja dat kan natuurlijk niet he en nu kon ze mooi voorop geplakt worden!
Aan de zijkant een bijpassende label tekst en de handschoentjes en mutsje erbij vast gezet.
 Aan de zijkant heb ik de mooie schaatsjes gehangen en tja als we winter zeggen denken we vaak meteen aan December dus die paste er perfect bij!

 Diverse stansjes  bij deze lijn papier maakt het een feestje om mee te werken!



Wat had je nodig voor deze avond?
Natuurlijk de basis benodigdheden zoals, lijm, schaar, mesje, tape, rilpen potlood, etc

Een strook cardstock van 15 x 30,5 cm
Een strook cardstock van 12 x 30,5 cm
Design papier naar eigen keuze
2 dezelfde kleuren lint van 25 cm
2 dezelfde kleuren lint van 20 cm

Dan nog diverse scrappies van design papier:


deel 1
2 keer 9,6 x 14,6cm
2 keer 12,6 x 14,6cm
2 keer 5,1 x 14,6cm
4 keer 0,6 x 14,6cm


deel 2
5 keer 8,6 x 10,6cm
2 keer 2,1 x 10,6cm


en een label van 6,5x13 cm.

Dit waren de hints!
1. 
Ril de strook cardstock van 15 bij 30,5 cm vlnr op5,5cm - 6,5cm – 19,5cm – 20,5cm en vouw de kaart.Dit is de hoofdkaart.
2.
Beplak alle delen van de hoofd kaart met de design scrappies van deel 1. Behalve de 2 die op de voorkant komen.(zie foto)
Dus één deel van 5,1 bij 14,6 en één deel 9,6 bij 14,6 blijft nog even liggen.
3.
Ril de strook cardstock van 12 bij 30,5cm vlnr op 1cm-10cm-19cm-28cm.Daarna draai je je strook een kwart slag naar rechts en ril je de onderste rand nog op 1 cm.
Wat er zwart is gekrast op de foto mag je van je strook afsnijden.

4.
Vouw de strook op de rillijnen en pons een half rondje zoals op de foto. Heb je geen pons dan kun je ook een muntstuk half erlangs leggen , aftekenen en wegknippen.

5.
Plak op de achterkant van de smalle strookjes van 1 cm tape en waar geen strookje zit plak je een stukje tegen de buitenrand.

6.
Plak 2 stukken lint van elke 20 cm vast op het tape ongeveer 2 cm vanaf de onderkant.

 7.
Plak nu dit deel vast in de binnenkant van de hoofdkaart op het rechterstuk.
Dit deel van de kaart beplak je met de design papiertjes van deel 2.(kun je ook later doen als alle hints zijn geweest.


8.
Vouw nu de kaart in zijn geheel dicht en plak stukjes tape 7 cm vanaf de onderkant zoals op de foto te zien is.

 9.
Plak op de  stukjes tape elke ene lintje van 25 cm.

10.
Daarna beplak je de voorkanten met design papier die nog over waren van deel 1. Scrap de rest van de kaart naar eigen idee af en beplak nog  een label die je in de binnenkant van de pocket schuift.Met de lintjes knoopje de kaart dicht.


Dus vergeet niet tot en met zaterdag avond kun je je creatie plaatsen in deze groep!
https://www.facebook.com/events/1624741984472783/

Zo missen we geen enkele creatie en kunnen Jenine en ik samen kijken wie de mooie prijs gaat winnen!




12 opmerkingen:

Elly zei

Wauw zo mooi. Ik ga hem vast en zeker eens maken. Bedankt.

Elly zei

Wauw zo mooi. Ik ga hem vast en zeker eens maken. Bedankt.

lenywim35 zei

Hi Tiets.
Bedankt voor alles nogmaals.
Nu we er uitgebreid naar hebben kunnen kijken, snappen we allebei hoe we verder moeten. Tot zaterdagavond de tijd. Wie weet hoe ver ik komen kan.
Ondanks dat eerst google de brui er aan gaf, en een kwartier later de PC niets meer deed. Overgestapt op de laptop, maar die moest ik helemaal er voor in orde brengen grrr ????. Heb ik dankzij Astrid het kunnen volgen.
En zonet jouw uitleg erbij. Klasse.
We gaan het proberen af te maken. Zijn van het standpunt: Geef nooit op,!!!! Alhoewel ik er dicht bij was.
Maar niet eens over gedroomd. Kan je nagaan.
Nogmaals bedankt.
Volgende keer zoek ik nog een maatje.
gr leny w

TimTop Creatief zei

hij is mooi geworden

Made by Sabrina zei


Het was een erg gezellige avond gisteren! Vooral toen facebook op tilt sloeg op mijn laptop door die post haha! gelukkig kon mijn telefoon het wél goed bijhouden, ik heb me echt kapot gelachen! En ik vind het heel erg gaaf dat er volgende maand weer eentje komt, ik doe dan zeker weten weer mee! Ik denk dat ik mijn moeder dan ook vraag gezellig mee te doen! Bedankt, Tiets en Jenine, voor de onwijs leuke challenge en alle andere scrappers: bedankt voor de gezelligheid! :D

Groetjes van Sabrina

Jenine Siemerink zei

Fijn dat het met zoveel hulp erbij toch nog is gelukt Leny! Nu lekker je creatie afwerken, ben heel benieuwd hoe hij gaat worden!
Leuk dat je volgende keer ook weer mee wilt gaan doen.

Groetjes, Jenine

Jenine Siemerink zei

Gezellig dat je mee hebt gedaan Sabrina en leuk dat je zo enthousiast bent dat je volgende keer ook weer mee wilt gaan doen :)

Hebben hier in de winkel ook gemerkt dat het op de telefoon een stuk makkelijker gaat dan via de laptop.

Groetjes, Jenine

Doris knippenenplakken zei

Wat een leuk mooi modelletje echt super leuk gisteren avond !! Bedankt Jenine en Tiets voor de gezellige super leuke scrap avond ik kijk ook al uit naar de volgende scrap avond die wil ik voor niets missen !!
Ben al de ganse morgen bezig met het kaartje te versieren er kruipt heel veel werk in maar het is echt een feestje om het af te werken.
Lieve groeten Doris

KarinsArtScrap zei

schitterend gemaakt en bewerkt,
Gr Karin

petpan zei

Heb het zojuist uitgeprint voor Wendy en die wil het binnenkort gaan maken maar niet voor zaterdag geen tijd.
het ziet er geweldig uit.
groetjes Peter en Wendy

Scraptastisch zei

Wat geweldig leuk is dit ik wilde geen facebook, maar dit is geweldig en ook de uitleg naderhand
op het blog...sjappoo! bedankt voor het delen Tiets en Jenine en ik blijf het volgen!!!
Groetjes van Gerie

Karin Heiloo zei

Super uitleg!!! Ga hem vast ook een keer maken !! 👍
Groetjes Karin