Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 4 januari 2020

Gratis haakpatroon muts met sjaal

Vandaag heb ik voor jullie een eenvoudig haakpatroon beschreven om te haken. Het is een muts en een sjaal. Deze heb ik gehaakt van sokkenwol. Wisten jullie dat dit heerlijk zacht is voor een sjaal en muts? Voor dit patroon heb ik heb ik een dubbele draad gebruikt, samen met haaknaald 7.


Benodigdheden:
- 3 bollen sokkenwol in kleur naar keuze, zelf heb ik er voor gekozen 1 bol gemeleerd en 2 bollen effen garen
- haaknaald 7

Patroon sjaal: (hier heb ik gekozen voor 1 draad gemeleerd en 1 effen draad)
1: haak 122 lossen
2: haak een stokje in de 3e losse vanaf de haaknaald, haak over de overige lossen een stokje
3 t/m 9: haak 2 keerlossen, draai je werk, haak de hele toer stokjes in de achterste lussen. Aan het eind van toer 9 de draad afhechten.

Je kan er nu voor kiezen de sjaal zo te laten, maar je kan er ook voor kiezen de 2 korte kanten aan elkaar te maken, dan krijg je een colsjaal.



Patroon muts: ( toer 1 t/m 12 2 draden effen, toer 13 t/m 15 1 draad effen, 1 draad gemeleerd)
1: Maak een magische ring en haak hierin 10 stokjes en sluit met een hv in het eerste stokje
2: 2 lossen, haak vervolgens 2 stokjes in elke steek, sluit met een hv in het 1e stokje
3: 2 lossen, *(2 keer 1 stokje, 2 stokjes in 1 steek), * herhaal hele toer, sluit met een hv in het 1e stokje
4: 2 lossen, *(3 keer 1 stokje, 2 stokjes in 1 steek), * herhaal hele toer, sluit met een hv in het 1e stokje
5 t/m 12: 2 lossen, stokje in elke steek, sluit met een hv in het 1e stokje
13: 2 lossen, hele toer stokjes in de voorste lussen
12 en 15: 2 lossen, stokje in elke steek, sluit met een hv in het 1e stokje


Soft grip haaknaald - Aluminium- Lana Grossa - 7,0