Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 28 november 2023

Blogchallenge Witte kerst

 Witte kerst.

Blogchallenge.


Hoi allemaal,
Weer een nieuwe blog challenge, en een super leuk thema weer. Daarbij dacht ik aan ijskristallen en natuurlijk glitter. 


Als basis heb ik de Slimline Inlay van Craftlab gebruikt. Deze heb ik 3x uitgestanst uit stevig cardstock.
Dan nog 2 x maar met dubbelzijdige tape van Studiolight maar wel aan de bovenkant van het uitgestapte gedeelte. Normaal doe je het aan de onderkant zodat je makkelijk iets kan vastkleven, nu dus omgekeerd aan de bovenkant. De 3 gewone delen kun je aan elkaar kleven met lijm. Wil je alles aan de onderkant voorzien van dubbelzijdige tape kan het natuurlijk ook.




Dan heb ik van dezelfde stans de ijskristallen elk 2x uitgestanst. De tekst komt van de collectie van Studio light van vorig jaar Merry christmas sentiments daarvan heb ik merry 4x uitgestanst en met lijm op elkaar gelijmd zodat je wat hoogte creëert.


De achtergrond is gemaakt met de Distress oxide inkt en een elastiekje van stansen bv die je dipt op je papier een heel eenvoudige techniek maar wat een heel mooie kleuren variatie geeft. Daarop als het droog is de tekst gestempeld. De eerste stans met dubbelzijdige lijm heb ik een stuk acetate opgekleeft dat gaat zeer makkelijk en alle kleine deeltjes kleven goed vast. De tweede heb ik voorzien van Distress glitter de clear rock candy.
In het shaker gedeelte heb ik dezelfde glitter gedaan zodat alles één geheel word. Alles kan dan samen gekleefd worden. 


Als laatste heb ik de ijskristallen lichtjes van dezelfde distrees inkt voorzien. Deze heb ik wel met faomblokjes opgekleeft om wat dementie in de kaart te krijgen. Daarop heb ik een klein dubbel strikje geplaatst van hemp word. De merry heb toch voorzien van wat ink, als ik hem wit liet ging hij wat verloren nu met inkt komt hij veel beter uit.
Deze kaart kan in vele kleuren combinaties gemaakt worden. Dus doe wat jij het mooiste vind!
Veel knutselplezier!

Indien je interesse hebt in een artikel klik op het fotootje!

Studio Light - Creative Craftlab August - Essentials - Cutting Die - Slimline Inlay Studio Light - Acetate Sheets - Transparant Studio Light - Essential Tools - Easy Craft Tape - Doublesided Adhesive 100mmArt Institute Glitter - Ultrafine Metal TipArt Glitter Glue - Dries Clear Adhesive 2oz/ 60ml Studio Light - Essentials - Stamp & Cutting Die - Christmas SentimentsVaessen Creative - Hemp Cord Assortment - 4x10m - SpringRanger - Tim Holtz - Distress Glitter Rock CandyDistress Oxides Ink Pad - Victorian Velvet