Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 3 november 2023

Doosje voor foamtapes

                   Hallo allemaal,


Vandaag een mega lange post van mij want ik heb een doosje gemaakt om

de foamtape blokjes van Vaessen in de doen. Ik had nogal last dat het afrolde en daar heb ik dus nu wat voor bedacht. En dit idee ga ik weer met jullie delen.  

      

   

Hierbij de beschrijving:


                                                   Snijd grijsboard van 12 x 12 cm ( 2 x )

Snijd grijsboard van 12 x 2.5 cm ( 2 x )

Snijd grijsboard van 11,7 x 2.5 cm ( 2 x )

 

Teken op de twee vierkantjes een kruis. Leg de rol foamtape er op en teken door de opening de cirkel op het vierkantje. Snijd dit rondje er uit.







Neem een deel van 12 x 12 cm en plak OP de randjes links en rechts een strookje van 12 x 2.5 en op de boven en onderkant de strookjes van 11.8 x 2.5.

Verstevig de hoekjes met kleine strookjes cardstock en verstevig de aansluiting van de strookjes op het vierkant. Zie fofo`s



Snijd nu uit de zijkant een klein stukje waar het tape straks door kan


Om die opening heb ik plakband geplakt, om het straks goed te laten glijden


                                                      Neem nu het tweede deel van 12 x 12 cm.

 Snijd een strookje grijsboard van 12 x 2,5 cm en plak dit strookje OP de bovenkant van het vierkantje



Snijd een strookje cardstock van 2 x 12 cm en plak dit aan de buitenkant om de hoek ter versteviging


Snijd cardstock van 12 x 4 cm. Ril deze op 2 cm ( je rillijn is 12 cm )  
Plak hiermee de klep aan de onderkant aan het doosje


                                               Nu kan je voor verschillende sluitingen kiezen.

Magneetjes, klittenband of een lint.

Ik heb gekozen voor magneetjes. Daarom doe ik nu op de bovenkant van het doosje een paar magneetjes.

Nu neem je een strook designpapier van 2.5 cm x 20 cm. Deze plak je over de magneetjes, vanaf de opening voor de foam strips




          Neem nu de andere magneetjes en laat die op de andere vallen op het designpapier                                                                              waar ze onder geplakt zitten.

Plak een strookje dubbelzijdig tape onder het flapje van de klep en doe de klep dicht. Duw het iets aan en doe het weer open. Nu neem je de magneetjes mee aan de klep en kan je het afplakken met designpapier van 2.4 x 12 cm



                                                    Beplak nu alles met designpapier.

De openingen kan je insnijden en naar binnen vouwen.



               Neem nu een strookje cardstock of kraft van 10 cm x 10 cm. Maak hier een koker van.

Plak hem met een overlap van 6 m aan elkaar. Dus je doet dubbelzijdig tape van 6 mm aan 1 kant van dit stukje cardstock of kraft en plakt het daar mee vast.

Steek dit nu door de opening naar de andere opening door het doosje heen.

Als het er aan de andere kant iets uit steekt, ongeveer een halve cm, dan teken je de rol aan de andere kant tegen het doosje af.





                           Knip nu het rolletje kleiner tot ongeveer 2 cm voor de potloodstreep.

Knip het dan in tot de potloodstreep.

Schuif het door de openingen en plak de ingeknipte delen op de zijkant vast



     Je kan deze stap ook doen voordat je designpapier plakt, maar ik vind dit beter plakken.

Hang nu de rol foamtape in de binnenkant aan de koker, en laat een strookje tapejes er uit hangen. Doe het doosje dicht en versier het naar wens



Deze kant van het doosje kan je over de open cirkel beplakken. 

Hiervoor heb ik de Felicia van CraftOClock gebruikt en het 0.9 mm grijsboard van
DutchDoobadoo. 


Deze kant kan je niet over de opening beplakken, want dat moet kunnen bewegen. Je kan er dus wel wat naast plakken.


Ik heb hem ook nog op een soort plateau gemaakt.
Hiervoor heb ik een stukje grijsboard van 8 x 13 cm gesneden en beplakt met designpapier.
Met foamtape heb ik het doosje daar op geplakt.
DOE DIT OOK MET FOAMTAPE, ANDERS GAAT HIJ MOEILIJKER OPEN.

Nou, dat was een hele lange post vandaag ;)
Dan rest mij nog even de producten hieronder te plaatsen, en jullie een fijne dag verder te wensen.




 
  






4 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat gaaf en goed idee. Dank voor de uitgebreide uitleg en maten. Groetjes Betha

Anja zei

Janet Ik vind het heel! vinddingrijk, hoe kom je er op Dank je wel voor de fijne uitleg ,zoals altijd met jouw projecten doet
Groetjes anja

Anoniem zei

Wat super leuk Janet tofff 👍👍, echt jij weer hé ? Geweldig....dank je wel voor de uitleg.
Groetjes Louise

Anoniem zei

super leuk om te maken Janet!!Dank voor de duidelijke uitleg.
Groetjes Rika