Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 13 april 2021

Tricon Fold Card met extra`s

Hallo allemaal,
Een tijdje terug kwam de Tricon Fold Card van Dutch Doobadoo in de winkel.
Deze lag ook bij mij. Nu vind ik het altijd leuk om dingen een beetje te verbouwen, dus heb ik hier ook 
een ander soort kaart mee gemaakt. De Card Art is wel gebleven zoals hij is, maar ik heb er wat aan toegevoegd.


De basis is een dubbele kaart van 15 x 15 cm. ( enkel dus 15 x 30 cm )
Daar heb ik aan de binnenkant designpapier op geplakt van 14.5 x 14.5 cm. Aan beide binnenkanten.

Daarna ben ik de Card Art gaan maken. 
Dit gevouwen op de rillijnen. Alles voorzien van designpapier en de twee driehoeken in het midden heb ik tegen elkaar aan geplakt.
Daarna heb ik hem in de rug van de dubbele kaart geplakt.


Als je de kaart dan dicht doet, dan vouwt de Card Art dicht.
En je kan de kaart ook volledig open vouwen.



Op het middelste deel van de Card Art heb ik aan beide kanten een cirkel geplakt van 9 cm doorsnee die ik gesneden heb met de Vaessen cirkel snijder. Daarop designpapier geplakt van 8.5 cm doorsnee.
Je plakt dus deze cirkels tegen elkaar aan met de kaart er tussen. Als je nu dus de kaart open doet, komt de cirkel ook naar boven.


Daarna ben ik het geheel gaan versieren met diverse bloemen uit diverse paperpads.
En mijn schoonzus wordt binnenkort 50 jaar, dus heb ik met mijn Cricut de cijfers gesneden.


En ik heb er best veel op geplakt, maarrrr hij kan nog dicht hihi


Zo ziet het er uit als je de kaart een beetje dicht doet.
Het designpapier is van Craft O Clock, maar helaas niet meer op voorraad.
Maar ja, ik moet natuurlijk ook een keer van mijn voorraad af hihi


Ook heb ik nog wat sisal tussen de bloemen en blaadjes gedaan. 
En bovenaan nog een strik van seam binding, oftewel kreukel lint.


Aan deze kant van de kaart komt straks nog een klein briefje waar ik wat op ga schrijven voor de jarige.
Misschien plak ik er wel een klein envelopje in, maar dat komt dan wel ;)

En dit is die favoriete cirkelsnijder van Vaessen.


Zo heb ik dus met de Dutch doobadoo mal een soort van pop up kaart gemaakt.
Ik hoop dat je er weer een ideetje aan over hebt gehouden en het leuk vond.



    



 


     














 

2 opmerkingen:

jackelien zei

Hoi
Wat een leuk model zo.
Groetjes Jackelien

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel erg mooi en leuk model! Groetjes Betha