Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 23 maart 2018

Pixie powder kaart

Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd helemaal into the mixed media kaarten.
Die vind ik heerlijk om te maken, lekker met diverse materialen "kliederen"


Bij deze kaart heb ik een vierkant van 300 grams aquarel papier gesneden en voorzien van 
blokjes die ik gemaakt heb door de  Dutch Doobadoo transparante structuurpasta door een maks te doen. Deze mask, van Dutch Doobadoo, komt zeer binnenkort in de Pre-order te staan.
Toen deze pasta droog was heb ik er pixie powder op gestrooid en er met een water sprayflesje water op gedaan. De poeder word dan vloeibaar en loopt alle kanten uit.
Bij deze kaart heb ik gebruik gemaakt van de kleurtjes: Candy pink, peacock green en wat Plum twist. Deze heb ik ook weer gedroogd met de heattool en ben de kaart verder gaan opbouwen.


Als eerste heb ik er een stukje quick releas paper op geplakt. Dit is eigenlijk papier wat je kan gebruiken om je papier beter uit de stansmallen te krijgen. Maar dit papier heeft zoveel leuke patroontjes dat ik ze verwerkt heb op deze kaart. Ook de vlinder komt daar uit.

De grote swirl heb ik gemaakt van licht gewicht klei die ik in een mal geduwd heb.
Dit klei figuur heb ik vervolgens geverfd met de pixie dust door hier een verfje van te maken op mijn sheet. Na het verven heb ik er wat wax van finnabair op gedaan. In dit geval de White gold.

Daarna heb ik er wat metal art, bladeren bij geplakt en bloemen met een strik er tussen.

Als laatste nog wat glittersher en der en de glazen steentjes. Die glazen steentjes heb ik met 
de transparante structuurpasta erop geplakt. Dit droogt helemaal transparant op en kan je echt door de steentjes heen kijken.

Met een klein doodle randje en een zwarte mat kaart was hij naar mijn idee klaar.






Cosmic Shimmer - Pixie Powder - Candy PinkNuvo - Light Mist Spray Bottle (2 stuks)Creative Paper Clay - 8oz. (227 gram) Prima Marketing - Vintage Art Decor Moulds - Nautica #2Couture Creations - Quick Release Die Paper - Blue

Metal Art - Bladeren brons 5,5 cm - 10 stuks Finnabair Art Alchemy - Metallique Wax .68 Fluid Ounce - Vintage GoldSchudmateriaal - Decoratie Glitterset Assorti - Party  Dutch Doobadoo - Texture Paste Transparant Glass beads - Cabochon - 8mm (25 stuks)

1 opmerking: