Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 8 februari 2020

Flowers

Hoii allemaal!

Vandaag weer een nieuw blogbericht. 
 In dit blogbericht ga ik jullie laten zien hoe ik een plaat kleur geef.
Deze plaat komt uit het prachtige boek van Emmanuelle Colin, deel 1.
Er zijn in totaal 4 delen. De delen 1 en 2 zijn vooral vrouwen met bloemen.
Bij het 3e zijn er kleine dieren verwerkt bij de vrouwen.
Bij het 4e deel zijn grotere dieren verwerkt bij de vrouwen.
 Deze zal ik allemaal even linken onder aan dit bericht.


Wat ik handig vind aan deze boeken is dat er al schaduwaccenten zijn weergegeven.
Dit zorgt ervoor dat je dit zelf niet hoeft toe te voegen, tenzij je extra schaduw wil natuurlijk.
Ook geef dit je een houvast voor de plekken waar lichte of donkere kleuren kunnen komen.


Bij deze plaat kleur ik met de paletten van Jane Davenport.
Jane Davenport heeft 4 doosjes, in elk doosje zitten 18 kleuren.
In het doosje ' birthday suit' zitten tinten voor de huidskleur.
In het doosje ' Lit up' zitten tinten meerder soorten kleuren, zoals geel, oranje, rood en roze.
In het doosje 'chilled' zitten kleuren, zoals blauw, paars en groen.
En het laatste doosje 'Mineral eyes'  heeft meerdere tinten in één vakje zitten. 
Hier zitten allerlei tinten in, die je bijvoorbeeld kunt gebruiken op de achtergrond.


Ik heb uit alle doosjes wel wat kleuren gebruikt. 
Het fijne is dat je laagje over laagje kunt opbrengen. Dit opbrengen doe je met een kwastje, die je misschien ook gebruikt voor het aanbrengen van oogschaduw. Jane Davenport heeft hier fijne kwastjes bij uitgebracht. 
Bijvoorbeeld bij de bloemen ben ik begonnen met een lichte paarse kleur.
Vanuit het midden van de kern van de bloem bracht ik steeds een donkere paarse kleur aan.
Als ik een tip mag geven, dan zou ik altijd met een lichte kleur beginnen. Je kan het altijd donker maken, maar niet heel makkelijk weer lichter.


Als laatst heb ik nog wat accenten aangebracht met de Lightfast potloden van Derwent. Wat achtergrond stempels om de tekening heen en je hebt een mooie creatie. 

Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd met dit blogbericht. 
Tot de volgende keer!



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl  .Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht.

Kleurboek - Coloriage Wild door Emmanuelle Colin - Deel 1 Kleurboek - Coloriage Wild door Emmanuelle Colin - deel 2 Kleurboek - Coloriage Wild door Emmanuelle Colin - deel 3 Kleurboek - Coloriage Wild door Emmanuelle Colin - deel 4  Jane Davenport - Pastel Palette Set - Chilled Jane Davenport - Pastel Palette Set - Lit Up Jane Davenport - Pastel Palette Set - Birthday Suit Jane Davenport - Pastel Palette Set - Mineral Eyes Jane Davenport - Baton Blenders - Dual Foam Tip Applicators 
Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection - Clearstamp A6 - 01 

2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi! Groetjes Betha

Ela zei

Mooi gekleurd! Groetjes Ela