Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 29 november 2020

Facebook Live - transparante bal in doosje - Janet

 

Hallo allemaal,

Een tijdje terug had ik deze transparante bal in een doosje gemaakt.
Na wat vragen over hoe dit moest, heb ik er een live uitzending over gegeven.


In de live uitzending laat ik zien hoe je het patroon kan maken.


En ook hoe je de transparante bol leuk kunt vullen.


Deze voorbeeld bal, die heb ik gemaakt met een crafty kit van Dutch Doobadoo.


En hier nog even het deksel. Daar heb ik wat bloemen op geplakt. En een 
 tekst sticker uit dezelfde crafty kit.

Toen ik met de voorbereiding bezig was voor de live uitzending, zag ik ineens de hertjes van Tim Holtz nog op mijn buro liggen.  Daar kreeg ik het idee bij om die maar eens in de bol te maken.
Hiervoor heb ik een cirkel van mica gesneden en aan beide kanten boompjes geplakt die ik uit
een vel designpapier heb geknipt van de nieuwe Maja lijn.
Daar tegen aan heb ik , aan 1 kant eerst een hertje geplakt.
1 helft van de bol heb ik voorzien van schudmateriaal en dat is ook het deel waar dan de cirkel van mica in past. Daarna heb ik de andere kant van het mica beplakt met boompjes en het hertje en
kon, na er nog wat schudmateriaal op de leggen, de bal gesloten worden.

Hoe ik dit gedaan heb, dat kan je zien in de live uitzending die je hieronder 
eventueel nog terug kan kijken.


Leuk toch, die hertjes in de sneeuw !!
Je kan er ook nog voor kiezen om de hertjes te verven. Maar ik vond de witte wel leuk ;)

En hieronder nog wat andere voorbeelden van de transparante bal in het doosje.




Dit laatste doosje heb ik gemaakt met het nieuwe Maja papier.
Op het deksel heb ik er nog weer een schudgedeelte van gemaakt.
Natuurlijk nog weer wat bloemen en ik heb er een parel rand op geplakt.
De tekst, die komt van het onderste randje van een vel designpapier van Maja.

Ik hoop dat je het weer leuk vind, en als je de live uitzending nog even terug wilt kijken, dat kan je hier doen. 


       




1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig, wat een geweldig doosje met de transparante bal in het midden. Groetjes Betha