Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 15 november 2020

Facebooklive 11 november - Schudkaart met nieuwe release ECD

 Hoii allemaal! 

Kort geleden was ik live in onze facebookgroep met de nieuwe release van Elizabeth Craft Design.
Deze nieuwe release zijn 5 kerst stansen ontworpen door Joset Van De Burgt. 
In deze live uitzending heb ik een schudkaart gemaakt met de Snow Globe en Jack Frost. 
Je kan de uitzending terugkijken, maar ik maak ook altijd even een beschrijving erbij. 


Allereerst heb ik alle onderdelen gestanst uit 200 grams intense white watercolour papier van Florence. 
Ik heb de rand van de schudbol op kleur gebracht met distress inkt Weathered Wood. 
Op de achterkant plakte ik dubbelzijdig tape zodat ik dit op mijn transparante sheet kan plakken. Dit wordt het raampje. Ik knipte dit netjes op maat.


Het binnenste gedeelte van de schudbol bracht ik op kleur met Tumbled Glass. Dit is een lichte kleur, maar dat vind ik juist mooi. 
Vervolgens ben ik de sneeuwpop gaan opbouwen. Omdat de sneeuwpop eigenlijk wit is, heb ik de randen ook bewerkt met Tumbled Glass. Dit zorgt ervoor dat de je niet echt wit op wit krijgt. En valt het meer op. 
De hoed, knopen en ogen bracht ik op kleur met Black Soot, de sjaal met Shaded Lilac en de handschoenen met Worn Lipstick.
Maar dit kan je natuurlijk in eigen gekozen kleuren doen. 
Ik wil wel als tip meegeven, vind je dit lastig, maak dan eerst een keer het voorbeeldje na. Zo weet je dat waar de onderdelen kunnen. 


Dan verder met de sneeuwbol. Het voetstuk bracht ik op kleur met Gathered Twigs en daarop stempelde ik de tekst 'Ho Ho Ho' uit de stempelset 'CS142'.
Omdat er sneeuw in de sneeuwbol komt, heb ik foam tape op de rand van de sneeuwbol geplakt. Dit deed ik met de foam strips. Super handig, want je hebt meteen lange stroken.
Zorg er wel voor dat alle losse stukken goed aan sluiten bij de vorige. 
Ik heb ook eerst de stansmal van de schudbol overgetrokken op papier, anders kan je het venster nergens op plakken.


Een beetje sneeuw in de sneeuwbol en mijn venster kan er voor geplakt worden. 
Ik knipte het onderste gedeelte iets bij.
Daarna heb ik een achtergrond gespetterd met de Distress inkt en oxide 'Speckeld Egg'.
Hierop plakte ik mijn sneeuwbol met het voetstuk.
Nog een klein toefje met hulstakjes en besjes erop en de schudkaart is klaar.


Ik word helemaal vrolijk van deze stansen! Daar gaan zeker nog meer kaarten meer komen.
In de live uitzending heb ik aan het eind ook nog meer voorbeelden laten zien.
Die zullen binnenkort ook op ons blog te vinden zijn of in de groep.
Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn over deze set als ik.
Bedankt voor het lezen van het blog! 


Alle gebruikte producten kan je hier vinden: https://www.hobbyvision.nl/nl/11-11-2020-lisannen-geerdink-release-ecd-mallen.html

De live uitzending kan je hier terug kijken: