Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 17 augustus 2018

#HVZomerMarathon2018 - Challenge 14 - Bloemen

Vandaag zijn we al weer bij de 14e Challenge van de Create it with HobbyVision Facebookgroep #HVZomerMarathon2018.  

Deze Challenge is: Gebruik Bloemen op je creatie. Hoe je dat verwerkt? Dat maakt niet uit: je kunt bloemen stempelen, tekenen, uitknippen uit (Rice/Tissue) paper, enz. enz. of zoals ik in mijn voorbeeld heb gedaan 3d bloemen maken met snijmallen. Zolang er maar bloemen op te zien zijn.


Wil jij ook meedoen? Dan vind je hier meer info over de #HVZomerMarathon2018, dit is ook gelijk het juiste album waar je deze creatie in moet plaatsen:https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1940276732662004&type=3

Dit is mijn voorbeeld ter inspiratie:



Ik ben begonnen met een stuk designpapier uit Noor! Design - Paperpad A4 - Vintage Soul te snijden van 17x21 cm. Dit wordt de basis.
Dit heb ik gemat op wit en roze cardstock.
Daarna heb ik uit verschillende designpapier vellen uit het dezelfde paperpad golvende stroken gesneden in verschillende breedtes (2 tot 2,5 cm). Deze heb ik opgeplakt met verschillende diktes foamtape zodat je wat diepte verschillen krijgt.
Uit wit cardstock heb ik tweemaal de Noor! Design - Floral Flourishes - Vintage Borders cirkels gesneden en iets boven het midden over de stroken heen geplakt. Dit wprdt het uitgangspunt voor de bloemen.


Voor deze bloem heb ik de Noor! Design - Floral Fourishes - Large Flowers gebruikt. Deze heb ik in verschillende maten uitgesneden uit wit cardstock en met Distress Ink Picked Raspberry de randen beïnkt. IN het midden van de bloem heb ik een gaatje gemaakt, een splitpen doorheen gedaan (tijdelijk) en de bloem natgespoten. Nu kun je de bloem in elkaar frommelen en dan voorzichtig weer uit elkaar vouwen en in model brengen. Laat de bloem dan goed drogen. Als de bloem droog is blijft hij vanzelf in model staan. 
In dien nodig doe je een druppeltje lijm tussen de verschillende bloemlaagjes.
Ik heb daarna de splitpen er uit gehaald en er meeldraadjes in gelijmd.


De blaadjes onder de bloem komen uit de Studio Light - Stansmal - 3D Flowers nr.92 set.



Onderstaande bloem heb ik gemaakt met de Joy! Crafts - Mery`s - Mery`s bloemen mal. Gesneden uit wit cardstock en gekleurd met de Picked Raspberry. In het hart heb ik een pailletje geplakt.




De blaadjes onder de bloem komen uit dezelfde set. Deze heb ik uit licht groen cardstock gesneden en met Distress Ink Moved Lawn nog wat aangezet.


Daarna een mooie verdeling gemaakt en alles vastgeplakt.

Ik hoop dat ik jullie wat inspiratie gegeven heb voor het thema ‘Bloemen’ van onze Zomer Marathon!


———————————————————————————————————
Elke maandag en vrijdag in de maanden juli en augustus wordt op de facebook groep van HobbyVision een uitdaging geplaatst. Je mag werken op het formaat dat jij fijn vindt. Je plaatst de creaties in het desbetreffende album in onze FacebookgroepHet album voor deze uitdaging vind je hier.




Je hoeft niet gelijk de creatie te plaatsen, komt het een week niet uit dan kan je deze altijd later nog maken. Wil je meedoen voor de prijs? Dan moet je alle 18 creaties vóór 7 september in de albums hebben geplaatst. Je hebt dus iets langer de tijd om alles af te werken. Uiteraard is het ook mogelijk om maar af en toe aan een challenge mee te doen die je aanspreekt. Ook dan mag je gerust je creatie plaatsen, alleen doe je dan niet mee voor de prijs. We hopen dat jullie dit een leuke actie vinden voor de zomermaanden.

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Noor! Design - Paperpad A4 - Vintage Soul Noor! Design - Floral Fourishes - Large Flowers Studio Light - Stansmal - 3D Flowers nr.92 Distress Inkt - Mini - Picked RaspberryDistress Inkt - Mini - Mowed LawnDutch Doobadoo - Dutch Hobby GlueUltrafine tip - Glue applicator (2 stuks) Vaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6Hobbyjournaal - Foam tape - 2mm Hobbyjournaal - Foam tape - 0.5mm