Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 24 augustus 2018

Memory Dex kaartjes met Crafters Companion


Hallo allemaal,

Ik ben eens weer lekker aan de slag geweest met de Memory Dex kaartjes.
Zo leuk om even tussendoor te maken.  Ik heb weer een combinatie gemaakt van twee kaartjes.



Hiervoor heb ik 2 kaartjes gestanst, met de stans van Studio Light, uit
het mixed media papier van Strathmore. Persoonlijk vind ik dit het
fijnste papier voor diverse doeleinden. Het is mooi wit, en glad en kan ook nog als aquarel papier gebruikt worden.  De beide kaartjes heb ik aan elkaar geplakt met non permanent tape van Marianne design. Dit tape plak goed en kan je toch makkelijk weer verwijderen.

Toen ben ik er met Distress Oxide inkt en sponsjes de kleur op gaan aanbrengen.
Ik heb gekozen voor de kleuren: Worn Lipstick - cracked pistachio en broken china.

Daarop ben ik de stempels gaan stempelen met zwarte Verdafine Clair inkt.
Deze stempels zijn van Crafters Companion en zijn nog net voor onze 
vakantie bij HobbyVision in de winkel gekomen.

De stempel van de hangende klimop en de bloem aan de rechterkant zijn van Lavinia.

Het huisje heb ik vervolgens met de "opdep" techniek weer van kleur ontdaan.
Deze techniek heb ik tijdens een live een keer uitgelegd, en kan je nog terugvinden
via deze link:  https://www.youtube.com/watch?v=xkw2HIY2IN8&t=20s

Vervolgens heb ik het kaartje goed gedroogd met een heattool, en ben het huisje gaan inkleuren met de Luminance potloden van Caran`dache.

Toen het kleurwerk naar mijn zin was, heb ik her en der nog wat stippen stempeltjes gezet en ben met een witte uniball pen nog wat accenten gaan aanbrengen. Als laatste nog wat
sequins, ( dat zijn die kleine glimmer rondjes )  En heb de kaartjes op de grootste maat
van de uitgestanste zwarte kaartjes geplakt.


Zo heb ik weer een leuke kleurrijke vulling voor mijn Memory Dex spinner ;)






A6 Unmounted Rubberstempel - Crafter`s Companion - Fairy Wishes  Studio Light - Embossing Die Cut - Stencil Essentials nr.120  Strathmore - Bristol Smooth Surface Kleurpotlood Caran d`Ache - Luminance 6901 - Set á 20 stuks  28 Lilac Lane - Shaker Mix - Rainbow UnicornDistress Oxides Ink Pad - Worn Lipstick Viva Decor - Vierkante zachte sponsjes  Lavinia Stamps - Nigela Damascena Lavinia Stamps - Creeping VineStempelinkt Versafine - Clair Ink Pad - Nocturne



1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super mooie kaartjes! groetjes Betha