Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 3 april 2017

Bonding Powder en Minc Foli.

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie even laten zien wat je met Bonding powder van WOW kan doen.
Op onderstaande kaart heb ik er gebruik van gemaakt en wel bij de roos.
Ik zal in stappen even uitleggen hoe het werkt.

WOW Embossingpoeder - Bonding Powder

Bonding Powder is een embossingpoeder wat een lijmlaagje word na het verhitten ervan.
Hier kan je dan glitters opstrooien maar je kan er ook heel mooi met het Minc Foil op werken.

Allereerst stempel je de stempel na keuze met Versamark inkt,
 in mijn geval deze mooie roos van Hero Arts.
Deze heeft de naam Antique rose.
Over de Versamark strooi je dan de bonding powder en verhit het met de heattool.



Dan ziet het er als bovenstaande foto uit. Het gaat dus wat glimmen.
Doe nu zo snel mogelijk het Minc Foil erop, het beste als het bonding powder nog warm is.


Wrijf de Minc Foil goed aan en laat het een beetje afkoelen


Nu haal de de Minc Foil er af en blijft, in dit geval de zilveren, folie achter
Deze Minc Foil is er in diverse kleurtjes en werkt ook met een dunne lijmpen zodat je
er ook een mooie handgeschreven tekst mee kan maken. Leuk voor de handlettering dames onder ons. Zo krijg je een leuke glimmende tekst.


Nu heb je de roos klaar om te verwerken. Je kan er rustig overheen met b.v. distress inkt of zoals ik heb gedaan met de watermarkers van Winsor en Newton.
Maar voordat ik het heb ingekleurd heb ik er eerst een masker overheen geplakt en de achtergrond van de kaart gemaakt. Dit heb ik gedaan met de Oxide inkt en diverse stempeltjes van Crea lies. 



En hier nog even de roos zoals ik hem heb ingekleurd.
De witte verfspatten die je ziet heb ik gedaan met witte aqrylverf. Deze heb ik een beetje vermengt met water. Hier heb ik een penseel doorheen gehaald en ben dit gaan "aftikken" op de kaart.
Denk hier wel even aan de rondvliegende spetters. Je kan dit het makkelijkste even in een doos of zo doen, anders zit je hele werkplek er onder hihihi...

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat de WOW bonding powder doet.



Image and video hosting by TinyPic

WOW Embossingpoeder - Bonding Powder Hero Arts - Mounted Rubber Stamp 4.25  Minc Reactive Foil 6  VersaMark Watermark Stamp Pad  Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Stripes Distress Inkt - Mini - Crushed Olive  Joy! Crafts - 3 daubers Joy! Crafts - Waterpenseel Papermania - Basics heattool - Pink (European Plug)Winsor & Newton - Water Colour Markers - Set met 12 markers

Geen opmerkingen: