Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 7 april 2017

Nieuw Lindy`s magical shaker

Hallo allemaal,

Vandaag van mij een tutorial over de nieuwe Lindy`s magical shaker.
Samen met de mooie Hero Art - Vintage roses stempel heb ik er een beschrijving van gemaakt.
Ik zal eerst even uitleggen wat Lindy`s magical shaker is en doet.
Het is een potje met een glinsterend poeder er in. Het dekseltje is in twee delen zodat je
er grof en fijn mee kan strooien. Als het in aanraking komt met water dan gaat het een mooie kleur geven en een mooie glinstering.
Ik zal het laten zien:


Ik ben begonnen om de stempel te zetten onderaan de kaart.
Het formaat wat ik voor de kaart heb gekozen is 7.5 x 16 cm
De stempel heb ik met StazOn inkt gestempeld omdat ik dit persoonlijk het fijnste vind omdat ik in combinatie met water ga werken.


Vervolgens heb ik de roos afgeplakt met maskeer papier.
( hier zitten al kleurtjes op omdat ik die al vaker heb gebruikt.)
Wat ik vergeten ben om op de foto te zetten is dat ik na het afplakken van de roos met een 
mask van doobadoo en de transparante pasta aan de gang ben geweest. 
Maar hier volgt binnenkort nog meer informatie over ;)
Het kleurtje wat ik gekozen heb van Lindy`s magical shaker is  Guten Tag Teal.
Hier heb ik een klein beetje uit gestrooid door er kleine tikjes op te geven.

Hier zie je dat je er maar een klein beetje op hoeft te doen.
Je kan natuurlijk ook meerdere kleuren gebruiken, maar ik heb voor deze ene gekozen omdat die
na het vermengen met water al meerdere kleurtjes krijgt.
Oke, we gaan verder naar de volgende stap, de werking van de magical shaker,


Ik heb nu de water spray fles gepakt en heb op de magical shaker poeder gesprayd.
Hoeveel water is een beetje aan wat je mooi vind, hoe meer water, hoe minder kleur.
Dit is echt iets wat je even zelf moet uitvinden.


Hier zie je dat de poeder nu een soort inkt word en zijn eigen weg op het papier gaat vinden.
Het papier wat ik heb gebruikt is een aquarel papier. Ik raad aan minstens 200 grams.
Hoe dikker het aquarel papier, hoe meer de kleur zal gaan vloeien.
( zie je dat de kleur niet op de plek komt waar ik de transparantie pasta heb gedaan?)


Nu heb ik alles gedroogd. Sommige donkere plekken heb ik nog een beetje gedept met een keukenpapiertje. Zo kan je wat kleur weg halen. Wil je NOG meer kleur weg halen, dan spray je er gewoon weer water over heen.


Ik heb her en der nog wat stempeltjes van CreaLies gezet, de bits and pieces.
Ook dit heb ik met blauwe inkt gedaan, in dit geval met StazOn - teal blue.
En als alles goed droog is, kan het masker van de roos verwijderd worden.


De roos ben ik vervolgens gaan inkleuren met de Winsor en Newton - Aquamarkers.
Hiervoor heb ik de kleur 502 gebruikt. En na het inkleuren heb ik nog wat witte stipjes in het hartje van de bloem gezet en her en der wat glossy accents, die een soort waterdruppels maken.


En dit is het eindresultaat.
Met een leuke tekst stempel van Noor!Design erbij, en op twee kleuren 
cardstock gemat is hij helemaal af.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is hoe de Magical Shaker werkt.
En nu heb ik maar 1 kleur laten zien, maar er zijn heel veel leuke kleurtjes, Ik zal hieronder de
link zetten dat je alle kleurtjes kan bekijken.

En wil je nu alvast weten hoe de transparante structuurpasta werkt, kijk dan het filmpje
die bij het artikel staat. Als je hieronder op het artikel klikt kom je er vanzelf.


Lindy`s Stamp Gang - Magical Shaker - Guten Tag Teal Hero Arts - Mounted Rubber Stamp 4.25 Prima Marketing - Empty Spray Bottle  Ranger - Glossy Accents - mini  Noor! Design - Clearstamp - There are no little Dreams Winsor & Newton - Water Colour Markers - 502 Permanent Rose


Inkadinkado - Stamping Masking Paper  Uni-Ball - Impact Bold Point Gel Pen-Clearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 04 Ink Splashes  Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art A5 - Chicken Wire  Dutch Doobadoo - Structure Paste Transparant

4 opmerkingen:

Petra L zei

Wow wat mooi!

Dora zei

schitterend!!!

Nellie zei

Super mooi uitgelegd dankjewel !!

Unknown zei

Perfect uitgelegd, zels ik snap het.