Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 17 september 2019

Het roze boekje!




Wat heb ik een lol beleefd met het maken van dit boekje. Ik wilde graag een boekje maken met foto’s van allerlei scrapmomenten die ik recent had gehad met mijn vriendinnen en daarbij zoveel mogelijk mixed media bij gebruiken, zonder dat het “too much”  werd. Sommigen van jullie hebben het boekje al in het echt gezien. Het is toch echt een schatje, toch? J



Hoe ik het heb gemaakt? Ik ga er samen met jullie doorheen:

De buitenkant van het boekje heb ik gemaakt van een stuk karton welke ik uit een doos heb gesneden. Eerst heb ik het op maat getekend anders zou het schots en scheef worden. Vervolgens heb ik er twee vouwlijnen in gemaakt, zodanig dat ik een brede rug zou hebben. Ik heb de hele kaft vervolgens beplakt met roze papier en boekbinderslijm. Daarna heb ik het laten drogen en ben ik met de binnenkant verder gegaan.



Voor de binnenkant heb ik watercolor papier gebruikt. Voor de maat heb ik de binnenkant van het boekje geopend en de binnenkant opgemeten. Dat was ongeveer 7,5 x 7,5 (in mijn geval). Omdat ik de achterkant van het papier op zou gaan plakken op de binnenkant, wilde ik een klein randje overhouden en hield ik 7 x 7 aan. Ik sneed vervolgens een aantal stukken van 7 x 14 en twee van 7 x 17. Ik wilde namelijk deze dubbelvouwen, zodat ik een klein boekje had. Ik kon dan de buitenkanten aan elkaar plakken en zo een klein boekje maken. (oefff, snappen jullie het nog, of toch maar een workshopje doen?).

Voor elke kant (linker en rechter) maakte ik 2 stroken van 7 x 14 cm en vouwde deze door de helft. Daarnaast maakte ik voor elke kant 1 strook van 7 x 17 en vouwde ze deze een keer op 7 cm en een keer op 14 cm.  



Daarna ben ik alles klaar gaan zetten; die-cuts, embelishments, kant, stukjes papier, stukjes papier met tekst, stempels, modelling paste, wood veneer en wat gestanste bloemen en blaadjes.

 


Ik ben op mijn gemak foto’s gaan matten en zocht bij iedere foto een leuke achterkant uit. De ene keer stempelde ik en gebruikte ik woodveneer en wat gekleurde inkt en spetters, de andere keer maakte ik een bosje bloemen van gestanste bloemen, blaadjes en waterverf.



Toen alles klaar was en goed gedroogd plakte ik de achterkanten tegen elkaar en de laatste achterkant plakte ik aan de linker versus rechterkant van het roze boekje.



Nu alleen nog de buitenkant van het boekje. Daarvoor gebruikte ik een stukje lint, gestanste bloemetjes, wat touw en wat letters.




Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten. Mochten jullie graag een workshop willen doen om zo’n boekje te kunnen maken, laat dan een reactie achter.




Liefs