Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 29 juni 2020

Art Supply Junkie - Art by Marlene

hoi hoi

vandaag laat ik jullie een creatie zien met spulletjes van de Art by Marlene collectie. Ik ben aan de slag gegaan met een basis van een ticketmal. Dit is al een wat oudere mal, maar je kunt ook gewoon een andere mal gebruiken. Of in een journal werken.

Studio Light - Ticket mal Essentials 170

Als eerste ben ik bezig gegaan om collage paper aan stukjes te scheuren en deze kris kras op te plakken met een collage medium. Hiervoor heb ik collage paper uit verschillende blokken van Marlene gebruikt.



Nadat ik alles erop had zitten, ben ik begonnen om verschillende lagen witte gesso aan te brengen. Dit heb ik heel dun met mijn vinger gedaan. Echt maar een dun laagje, om vervolgens met een billendoekje het overtollige weer weg te vegen. Dit heb ik verschillende lagen gedaan, tot ik het genoeg wit vond.

Als dit goed droog is, kun je dit heel mooi bewerken met verf. Deze keer ben ik aan de slag gegaan met dylusions paint. Dit was eerder altijd in potten verkrijgbaar, maar inmiddels ook in flesjes. 
Ook dit ben ik weer met mijn vinger gaan aanbrengen. Elke keer een dun laagje van een kleur, zodat het collagepaper er nog een klein beetje zichtbaar door is. Als de verf nog nat is, kun je deze ook mooi bewerken met masks. Hierbij leg je dan je mask op je natte verf en gaat er vervolgens met een billendoekje overheen. Zo haal je de laag verf weg op de plekken waar je de mask hebt.


Je kunt hier elk soort mask voor gebruiken wat je leuk vindt. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de volgende kleuren: Funky Fuchsia, Dirty Martini, Calypso Teal, Rose Quartz en After Midnight. 
De randen heb ik nog wat extra bewerkt met de kleur Calypso Teal met een sponsje.
Om de achtergrond nog wat sprekender te maken, heb ik er ook nog wat kleine figuurtjes opgestempeld. Zo maak je de achtergrond een mooi geheel. 

Toen dit allemaal droog was, heb ik afbeeldingen uit de stansblokken van Marlene gebruikt om het geheel af te maken. Marlene heeft meerdere stansblokken inmiddels. Voor deze creatie heb ik een wat oudere gebruikt, maar je kan natuurlijk elke afbeelding die je leuk vind gebruiken. 


Om de afbeeldingen wat meer uit te laten springen, heb ik er nog een randje met een zwart potlood omheen gemaakt. Als achtergrond voor het geheel heb ik ook zwart cardstock gebruikt, omdat dan de super leuke kleurtjes nog meer uitkomen.


Studio Light - Ticket mal Essentials 170Studio Light - Art by Marlene - Stansblok A5 - 03Studio Light - Art by Marlene 5.0 - Collage Paper CPBM05Studio Light - Art by Marlene - Stansblok A5 - 04

Studio Light - Art by Marlene 5.0 - Collage Paper CPBM06Studio Light - Art by Marlene 5.0 - Die-Cut blok A5 A5STANSBLOKBM06Dyan Reaveley`s - Dylusions Paint - After MidnightRanger - Dylusions Paints Bottle 29,6ml - Rose QuartzRanger - Dylusions Paints Bottle 29,6ml - Calypso TealDyan Reaveley`s - Dylusions Paint - Calypso TealRanger - Dylusions Paints Bottle 29,6ml - Dirty MartiniRanger - Dylusions Paints Bottle 29,6ml - Funky FuchsiaStudio Light - Art by Marlene 5.0 - Mask stencil MASKBM03Studio Light - Art by Marlene 5.0 - Mask stencil MASKBM06 CraftEmotions - Kraft cardstock 30,5 x 30,5 cm - Zwart

3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel erg leuk! Groetjes Betha

Margreet zei

Heel gaaf! Bedankt voor de duidelijke uitleg en foto's!
xxx Margreet

Ellen zei

Wow...dit echt gaaf gedaan en met super mooie kleuren!
Groetjes Ellen