Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 27 juni 2020

Facebooklive - Strandkaart met Marianne Design - Lisanne

Hoi allemaal,

Vandaag wil ik voor jullie nog even beschrijven hoe ik de zeekaart met de collectie van Marianne Design heb gemaakt.
De kaart maakte ik tijdens een live uitzending, maar soms is het ook fijn om terug te lezen hoe ik het opbouw.
Voor de basis gebruikte ik de  shape art mal (470.713.190).
De buitenste lijn heb ik overgetrokken op kraft. De laag die ik daarboven op (een maat kleiner) tekende ik op het design papier nautical traveler van Noor! Design. Dit is de donker blauwe kleur op de achtergrond.
Toen kwam het moment, het opbouwen van de zee en het strand.
Deze mooie blauw kleuren voor de zee en de bruine kleur voor het strand komen uit het paperpad wood en stone van Marianne Design.
In dit paperpad zitten effen vellen, maar ook super gave hout en steen structuren. 
Om de zee te maken heb ik de stansmal van Marianne Design (LR0664) gebruikt.
Hier zitten meerdere no end stansen in om een zee mee te maken. Dit zorgt er ook voor dat je diepte kan creëren. 
Ik vind het prettig om dit van te voren over elkaar heen te leggen en dan vast te plakken met lijm. Ook heb ik de hele zee vast geplakt op mijn basis.

Daarna heb ik het strand gemaakt, want dit moet voor de zee komen. 
Met de stansmal (LR0663) bij deze set zit een no end stansmal waarmee je duinen of een strand kan maken. Door deze mal op verschillende manieren op het papier te leggen, creëer je een strand of duinen.
Om nog wat extra diepte te geven, heb ik de randen van het strand bewerkt met bruine inkt. 

Het leukste kon beginnen, vind ik dan haha.
Bij deze collectie van Marianne Design zitten super leuke mallen om er een echt strand van te maken. 
Laat ik beginnen met de vuurtoren. Dit is ook een no end mal. Dat betekend dat je vuurturen aan de zijkant zit en je hiermee een heel kaart model aan vast kan maken. 
Maar ik gebruik hem los.
Zo heb ik de vuurtoren opgebouwd met rode stukken erop. Dit doe ik door te stansen op rood én te embossen. De vlakken die geembost zijn knip ik uit en plak ik op de witte vuurtoren.
Ook heb ik de strandhuisjes gestanst uit het zelfde papier als het strand. Ook deze huisje heb ik geembost, maar deze keer heb ik na het stansen de mal opnieuw over het huisje gelegd.
Dit zorgt ervoor dat ik er met inkt overheen kan gaan, en de delen die hoger liggen, kan voorzien van inkt.
Als laatst heb ik nog de leuke hekken gestanst, gras opgeplakt, een meeuw gestanst en opgeplakt en stoelen met een parasol gestanst.
Ik ben echt wel fan van de zee stansen van Marianne Design.

Dit was de beschrijving bij deze kaart, wil je nu ook nog het filmpje terugkijken? Wat zeker een aanrader is haha, want hierin laat ik alle mallen zien die bij deze collectie horen.
Dat kan hier:





Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd met deze kaart.
Tot een volgend bericht of blog.


Alle artikelen die ik heb gebruikt kan je hier vinden:


2 opmerkingen:

hellendegraaf@gmail.com zei

Een hele mooie Strandkaart

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaart! Groetjes Betha