Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 2 juni 2020

Facebooklive - Distress Ink en Coosa Crafts embossingfolder

Hoi allemaal!

Tijdens de live uitzending van 17 mei ging een ik art journalpagina maken. Deze pagina komt uit het art journal van Jenine. Deze art journal heeft pagina's van 15 x 15 cm. 
Dat betekend dus ook dat wat ik hierop maak, ook geschikt is voor kaartenmakers. 

Zoals sommige van jullie misschien weten, werk ik graag met de Distress Oxide. 
Deze keer ga ik met de Distress Ink werken, maar er zit een duidelijk verschil tussen deze twee inkten.
Allereerst is Distress Ink een dye ink, oftewel een transparante ink maar met een heldere kleur.
Distress Oxide is een dye en pigment ink. Dat wil zeggen dat het ook transparant is, maar door de pigment kan je laagje over laagje aanbrengen.
Zou je met de distress ink laagje over laagje aanbrengen, dan krijg je een bruine modder kleur. 
Bij de foto hieronder kan je het verschil zien tussen het blenden met Distress Ink en Distress Oxide.


Bij de Distress Ink kan je niet over andere lagen heen gaan (want dit geeft een bruine kleur). Bij de Distress Oxide ga je dagt de laatste kleur die je aanbracht boven op de kleur eronder zit.
Bij de volgende foto zie je het verschil tussen Distress Ink en Distress oxide als je gaat dippen in de inkt. Wat ik hiermee bedoel is dat je inkt op je craftsheet, glasplaat of transparante plastic aanbrengt, nat sprayt en je er papier inlegt, even aandrukt en eraf haalt. 
Daarna droog je het met de heattool en kan je een tweede laag gaan maken.
Dit kan met beide inkten maar let erop dat je elke laag goed droog maakt, vooral bij de Distress Ink want anders lopen de kleuren door elkaar heen.

Het dippen in de Distress Ink deed ik ook met mijn art journal pagina. Hiervoor gebruikte ik de mini Distress Ink (Spiced Marmalade, Wilted Violet en Vintage Photo).
Na elke keer dippen verhit ik mijn laag met de heattool. Vind je dat er teveel inkt op zit? Dan spray je wat water op je papier, dit maakt de kleur lichter.
Ben je tevreden over de achtergrond? Dan kan je dit opbouwen met mask stencils. 
Ik legde een mask stencil op het papier en met een babydoekje ging ik over het stencil heen. Dit zorgt ervoor dat het de kleur opneemt in een patroon.
Over een ander mask stencil ging ik met inkt. 

Daarna heb ik nog wat afdrukken gemaakt met een stempel. Dit doe ik met dezelfde Distress Ink kleuren als op de achtergrond.
Langs de rand heb ik een lijn gestempeld, i.p.v. een doodle randje kan je dus ook stempelen. Dit deed ik met de Distress Ink Black Soot.  Ook bewerkte ik de randen van de pagina met deze inkt. 

Vervolgens heb ik zelf een achtergrond gemaakt op  200 grams smooth watercolour papier. Ook dit deed ik met de Distress Ink (dezelfde kleuren als op de art journal pagina.) Deze keer gebruikte ik een blending tool om de kleuren aan te brengen. 
Met de script stempel uit Jenine's lijn heb ik heel licht op de achtergrond gestempeld met Distress Ink Wilted Violet. Ik stempelde eerst op een gewoon printerpapiertje zodat de kleur minder helder zou zijn.
Daarna sprayde ik de achterkant ( waar geen inkt zit) van het papier nat, want ik ga dit embossen met een embossingfolder van Coosa Crafts.Door het papier nat te maken, gaan de vezels in het papier open en zie je het effect van embossen meer.

Van dit stuk papier sneed ik een stuk af, bewerkte ik mijn randen met inkt, deed er een oranje mat laag achter en bewerkte deze rand ook met Distress Ink (black soot). 
Deze plakte ik op mijn pagina zodat er twee paperdolls van Tim Holtz op kunnen zitten. 
Om deze paperdolls maakte ik een zwarte lijn met het zwarte stabilo potlood, en werkte dit uit met een waterpenseel. 
En zo heb je een art journal pagina klaar met weinig materialen, en in dezelfde tinten.

En zoals ik in het begin zei, kan je dit ook als kaart maken. Dat deed ik bij de kaart hieronder. 


Alle gebruikte producten staan voor jullie gelinkt in de webwinkel : https://www.hobbyvision.nl/nl/17-05-2020-lisanne-geerdink-werken-met-embossing-folders.html
Ook kan je de live uitzending terug kijken via ons Youtube kanaal. Het is in twee delen te zien want er was een klein probleempje met Facebook tijdens de live haha :
Deel 1:
https://www.youtube.com/watch?v=5UETyrU3orw

Ik hoop dat ik jullie weer heb geïnspireerd!
Tot een volgende keer!





3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

hellendegraaf@gmail.com zei

Super mooi

yessy haryanto zei

Haloo pak^^

Kami dari SENTANAPOKER ingin menawarkan pak^^

Untuk saat ini kami menerima Deposit Melalui Pulsa ya pak.

*untuk minimal deposit 10ribu
*untuk minimal Withdraw 25ribu

*untuk deposit pulsa kami menerima provider
-XL
-Telkomsel


untuk bonus yang kami miliki kami memiliki
*bonus cashback 0,5%
*bunus refferal 20%
*bonus gebiar bulanan (N-max,samsung Note 10+,Iphone xr 64G,camera go pro 7hero,Apple airpods 2 ,dan freechips)

Daftar Langsung Di:

SENTANAPOKER

Kontak Kami;

WA : +855 9647 76509
Line : SentanaPoker
Wechat : SentanaPokerLivechat Sentanapoker

Proses deposit dan withdraw tercepat bisa anda rasakan jika bermain di Sentanapoker. So… ? tunggu apa lagi ? Mari bergabung dengan kami. Pelayanan CS yang ramah dan Proffesional dan pastinya sangat aman juga bisa anda dapatkan di Sentanapoker.