Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 29 augustus 2019

Groen als gras

Vandaag laat ik jullie wat anders zien dan een kaart. Naast kaarten maken is haken en breien ook een grote hobby van mij. Dit keer kreeg ik te vraag of ik een jurkje met broekje kon breien. Dit setje heb ik al eens eerder gemaakt, maar die was nu te klein. Het garen was al gekocht. Het mocht groen met en wit randje worden. Zo gezegd zo gedaan. Aan de slag ermee. Het patroon moest wel wat aangepast worden, omdat het jurkje en broekje maar tot een bepaalde maat in het patronenboek staan. Maar dat houd me niet tegen om er weer wat leuks van te maken.


Het jurkje wordt eerst gebreid op een rondbreinaald, tot aan de oksels. Vervolgens wordt het in aparte delen verder gebreid. Als het breiwerk klaar is, komt er nog een gehaakt randje omheen. Hiervoor was er wit gekozen.

Vervolgens moest het broekje gebreid worden. Ook deze wordt eerst op de rondbreinaald gebreid, tot een bepaald punt en dan wordt er op gewone naalden verder gebreid. Zelf brei ik op bamboe breinaalden. Deze breien zo ontzettend soepel en licht, dat ik eigenlijk geen andere meer wil.

In de band van het broekje komt een elastiek om het broekje mooi op zijn plek te houden. 


Samen vormen ze weer een mooi setje, waar hopelijk een kindje weer veel plezier van gaat hebben. Dit setje is maat 92/98 geworden. Het is gemaakt van 100% katoen. Zo gaat het niet kriebelen of zweten.


Breiwol Lana Grossa - Organico - Kleur 36 KnitPro - Rechte Naalden hout - 40cm SET


3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Mooi en knap gedaan! Groetjes Betha

by Maura zei

Mooi hoor :)

Angélique zei

Ah, wat schattig! Heel mooi gemaakt.