Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 12 augustus 2019

It's so fluffy! - Tekenles


In dit blogbericht laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik het beestje in deze digitale collage heb getekend en gekleurd. 
In de achtergrond zie je een poster, dat is een foto van een mixed media creatie die ik een tijdje geleden heb gemaakt ter nagedachtenis van drie poezen.
Verder zijn er in deze collage 3 foto's van Pixabay gebruikt. Een foto van banden, eentje met de muur en raam, en een voor de vloer.

Dan nu op naar de tekenles van dit blogbericht.


We beginnen met een leeg vel papier en potlood. Kijk goed naar de plaatjes en teken het na. 
Ik begin met de ogen. Ik laat hierboven het hele vel zien, dan weet je waar op het papier je ongeveer moet beginnen.


De ogen zijn klaar, op naar de snuit.


Kijk toch eens, nu al schattig!


Ik teken dit zonder voorbedacht plan, zonder voorbeeld. Je kan gerust een grotere neus tekenen, andere vorm oren etc.


It's so fluffy!




Ik begin hier met zwart om schaduw te creëren. Het eerste laagje is zachtjes gekleurd, de tweede laag iets kortere lijntjes en iets harder drukken. Elke laag maakt het donkerder. Met een scherpe punt maak je het makkelijk donker. Als de punt niet meer scherp is, kan je het potlood een klein stukje ronddraaien. Meestal is de andere kant van de punt in het begin nog wel scherp.

Met een lichtblauwe kleur 'block' ik grote vlakken. Ik let op dat ik niet de uiteinden kleur, omdat ik die wit wil houden. Met een donkerblauwe kleur ga ik over de zwarte laag schaduw heen en over een stukje van de lichtblauwe kleur. Let er op dat je altijd in de richting van het haar kleurt.

Hier begin ik met geel en eindig ik met geel. Bij elke laag ga ik ook over het dondert gedeelte heen. Door te eindigen met de lichtste kleur worden de kleuren net iets intenser.

Met de lichtblauw en donkerblauw herhaal ik het proces nog een keer.


Ik vind hem schattig geworden.
Bedenk dat het fantasie is. Jouw uitwerking mag er totaal anders uit zien.
Andere verhoudingen of andere vormen gebruiken en dan ziet je beestje er anders uit.
Hier zijn de Polychromos potloden die ik heb gebruikt.

3 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel erg leuk en goed uitgelegd! Knap hoor! Groetjes Betha

Ciela zei

Leuk uitgelegd, wie weet ga ik het eens proberen!!
Bedankt voor je duidelijke uitleg en het delen ervan.

roelie zei

Oei ben helemaal vergeten