Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 29 oktober 2019

Believe in Magic

Vandaag wil ik jullie graag een creatie met alcohol ink. Deze keer heb ik wat nieuws geprobeerd. Ik ben aan de slag gegaan met 1 kleur alcohol ink en 70% gewone alcohol.
Dit geeft zo onwijs gaaf effect!


Voor deze kaart heb ik alleen de kleur Purple Twilight gebruikt. Je gaat deze verdunnen met pure alcohol en uitblazen met je heattool. Hierdoor krijg je dit super gave effect. 
Als eerste doe je wat van je kleur in een potje. Deze verdun je met je pure alcohol. Daarnaast maak je een potje met alleen de alcohol. Vervolgens laat je een druppel van je kleur op je yupo vallen met een pipet. Deze blaas je uit met je heattool op de laagste stand. Vervolgens kan je er pure alcohol op druppelen en ook deze uitblazen, waardoor het kleur verschil ontstaat. Zelf vind ik het een onwijs gaaf effect wat ik zeker nog vaker ga proberen! 

Ik heb de kaart verder afgewerkt met een onwijs leuke stempel van Polkadoodles. Deze keer wilde ik de kaart eenvoudig houden met niet teveel erop. De kaart heb ik gemat op verschillende kleuren papier die terug komen in de inkt.


Tot de volgende keer weer! 

Ranger - Alcohol Ink 15 ml - Purple TwilightCraftEmotions 0 Synthetisch papier - Yupo wit 10 vl A4 - 234 grClearstamp Polkadoodles - Silhouette - Graceful Flower Girl 3Linnenkarton CraftEmotions (10 vel) - 30,5 x 30,5 - ZwartVaessen Creative - Embossing heat tool - 2 positionsRanger - Archival inkt - Jet Black

5 opmerkingen:

GerJanne zei

Wauw wat leuk!! Prachtig effect! Ik ga het vast een keer proberen. Maar moet je niet heel snel zijn, omdat de alcohol anders vervliegt?

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig mooi en prachtig effect. Dank voor de uitleg, ga het zeker ook een keer proberen! Groetjes Betha

Marjeta zei

Great background. Thanks for tips.

Hellen zei

Wat een super mooi idee e n het effect is geweldig

Tempo traveller booking company zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.