Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 6 oktober 2019

FacebookLIVE - Alcohol Inkt & Lift Ink - 25 september

Hallo allemaal,


Op 25 september heb ik een live uitzending gegeven over het gebruik van lift ink van Ranger.
Deze inkt werk samen met alcohol inkt en het "lift" je stempel van de achtergrond.
Je gebruikt je gemaakte achtergrondkaart als een soort stempelkussen.

GEBRUIK ALTIJD YUPO PAPIER/KARTON BIJ ALCOHOL INKTEN


Als eerste liet ik zien dat ik een stempel be-inkt had met de lift ink en op deze groene achtergrond had gedrukt. De inkt gaat dan werken met de alcohol inkt en neemt deze alcohol inkt mee als je de stempel weer op tilt. Daarna kan je deze afdrukken op stempelpapier/karton. Dit hoeft dus niet speciaal Yupo papier te zijn.
De basis waar de afdruk op is gemaakt met de lift inkt kan je nu afdeppen en daarna
lichtjes poetsen met een zacht doekje zodat de afdruk lichter wordt.


Daarna heb ik ( een beetje snel) de bloem uitgeknip en deze kan je dat eventueel
naar de gelifte adruk plakken.



Hierboven zie je nog een voorbeeld in een kaartvorm van Dutch Doobadoo.
Hier heb ik de stempel van Studio Light met Archival op gestempeld.
Stempelen op een alcohol inkt achtergrond gaat best lastig, dus kijk even de live video terug om te zien hoe je dat het beste kan doen.


En nog een voorbeeld die ik op dezelfde manier heb gemaakt.

Ik hoop dat je er weer wat van hebt opgestoken en het een leuke uitzending vond.

En wil je de uitzending terug kijken, dat kan ook. Hieronder vind je de link naar ons YouTube kanaal:





Alle gebruikte materialen kan je vinden via deze link: