Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 10 oktober 2019

Time Machine - a rusty creation


Hallo allemaal,

Een tijd terug kregen we in de winkel een hele mooie stelling met producten van Cadence.
Dit is een Italiaans merk met een breed soort verf en inkt. Zowel voor mixed media projecten maar ook voor home decoraties, denk b.v. aan het pimpen van een bloempot of zelfs een oud kastje.

Ik heb hier meteen een favoriet gevonden en dat is de rusty patina.
Dit is een verf soort die na het drogen op een soort roest lijkt. Het wordt een beetje ruw.
Dit is verkrijgbaar in diverse kleurtjes, en ik heb gekozen voor de 
oranje - oxide geel en patina groen.



Maar als eerste  heb ik de achtergrond gemaakt. Als je goed kijkt zie je daar allemaal radertjes op zitten en een tekst van Tim Machine. Dit is een soort plastic vel wat ik gemaakt heb met
crème pasta en een mal van Stamperia. Dit zijn een soort dunne klei mallen en hier smeer je de crème in. Dit laat je rustig liggen tot de volgende dag. Dan kan je het uit de mal halen en is het een soort plastic geworden. Dit heb ik op een stuk grijsboard geplakt en daar om heen stampend wat structuurpasta aangebracht. 


Nu kon voor mij het leukste beginnen.
Allereerst heb ik de oranje kleur met een tamponeer kwast op gebracht.
Daarna ben ik met de groene verder gegaan, en als laatste nog de oxide geel.
Her en der heb ik het wat door elkaar laten komen.


Dit kon nu lekker drogen en ondertussen heb ik de malletjes voorzien van Casting Resin.
Een vloeibaar mengsel waar je twee gelijke delen van bij elkaar in doet en gaat roeren.
Dan giet je het in de klei mallen en wacht een kwartiertje ongeveer.
Dan zijn de mallen klaar en kunnen er uit gehaald worden.

Deze heb ik net zo gekleurd als het grijsboard. Dus eerst oranje dan de groene en de gele rusty patina
Ook dit weer laten drogen aan de lucht, want dat vind ik toch het mooiste resultaat geven.
Het kan ook zekers met een heattool hoor.
De grote klok heeft ook dezelfde behandeling gehad, Dit is een chipboard figuur van  Jolanda de Ronde - Pronty Zij heeft diverse leuke chipboard figuren op de markt gebracht en deze zijn erg gaaf bij mixed media projecten.

Oke, toen ik alles vast geplakt had, heb ik met distress paste en een sponsje er nog een bruinige look aan gegeven. Ook langs de randen van het grijsboard. Zo lijkt het nog wat ouder.

Daarna nog met wat de Dora Hybrid metallic verf - Cadence - her en der wat accentjes gezet met een sponsje
en wat mos verf. Toen was hij voor mij klaar.


Zie je hoe gaaf het is, lijkt net of het echt roesterig is ;)

En dit heb ik allemaal gebruikt:
Cadence - Rusty Patina Verf - OranjeCadence - Dora Hybride metallic verf - ChampaigneCadence - Rusty Patina Verf - Oxide geelCadence - Rusty Patina Verf - Patina GroenCadence - Mos Effect - DonkergroenCadence - Distress Pasta - Ground EspressoStamperia - Soft Mould A5 - Time MachinePrima Marketing - Mould Mechanica (Finnabair)Vaessen Creative - Tamponeerkwast Varkenshaar 604 - #6Amazing Casting Resin Kit - 16ozDutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250mlStamperia - Cream Paste 150ml - WhiteNuvo - Mixed Media Spatels - 2 stuks Joy! Crafts - Grijskarton - Grijsbord 2mm 5xA3Dutch Doobadoo - Heat Resistant Craft mat - 50 x 40 cmPronty by Jolanda - Chipboard A5 - Clocks