Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





donderdag 30 juli 2020

Facebooklive - Art journal pagina met Vintage Collage Medium

Hallo allemaal!

Ik wil voor jullie nog even de live uitzending met mijn art journalpagina beschrijven. 
Tijdens deze live uitzending stond de Vintage Collage Medium centraal. 
Ten eerst is een collage medium een soort lijm om rice papers maar ook gewoon papier mee vast te plakken.  Dit is in allerlei merken verkrijgbaar.
Maar ik gebruik de Vintage Collage Medium van Tim Holtz. Deze heeft een bruine kleur waarmee je een vintage look geeft aan je creatie. Ik gebruikt deze alleen voor rice papers. Ik vind het jammer om met deze bruine kleur onderdelen te lijmen, want dit blijf je dan goed zien. 

Ik gebruikte voor deze pagina ricepaper uit de nieuwste lijn van Jenine. Dit rice papier heeft al een vintage look. In combinatie met de Vintage Collage Medium krijg je nog meer effect. 
Ik heb eerst aan mijn art journalpagina ingesmeerd met de collage medium. Ik wil namelijk mijn hele pagina bedekt hebben met dit rice paper. 
Nu kan je er voor kiezen om ook nog over het rice paper een laag aan te brengen, dan krijg je een nog wat donkere kleur. Ik heb hier nu niet voor gekozen want ik ga de ondergrond nog bewerken met Distress Oxide spray. 
Hiervoor gebruikte ik de kleuren: Brushed Corduroy, Peeled Paint en Antique Linen.
De achtergrond heb ik verder nog bewerkt met de aqaurel sponsen. Door met de spons in een beetje inkt te dippen en afdrukken te maken op de pagina krijg je een leuk resultaat.
Vervolgend heb ik met een stempel van Tim Holtz een rand gestempeld. Ik gebruikte de stempelinkt Distress Archival Ground espresso. 

Als laatst heb ik nog een kader opgeplakt. Deze komt uit de industrie lijn van Joy! Crafts. En heb ik een paperdoll van Tim Holtz bewerkt met Distress Embossing Glaze speckeld egg.
Nog een tekst erbij en mijn pagina is al klaar.
Wellicht maak ik er nog een pagina bij, zodat ik een dubbele pagina heb in dezelfde tinten.
Omdat dit een pagina is die ik tijdens een facebooklive heb gemaakt, kan je die terugkijken op ons Youtube- kanaal

Ik hoop dat dit jullie weer inspiratie heeft gegeven. 
Tot een volgende live of blogbericht.