Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





dinsdag 14 mei 2019

Achtergrond met tape


In deze blogpost laat ik jullie zien hoe je eenvoudig een leuke achtergrond kan maken met tapes; decoratietape, washitape ed.


Ik begin met een leuk plaatje of een ingekleurde stempel. Deze dame heb ik zelf getekend en gekleurd met Copics, maar een stempel of een kant en klaar plaatje werkt ook prima.


Met potlood teken ik de vlakken die ik wil 'kleuren' met tape. Ik laat hier een witte rand vrij, maar je kan het ook tot de rand van de pagina doen.


Ik kleuren die ik kies zitten ook in het plaatje dat ik er op ga plakken. De tapes plak ik over de rand heen. Ik gebruik tape die ik al een tijdje heb en niet in de winkel te vinden zijn, maar HobbyVision heeft veel tapejes die je daar natuurlijk voor kan gebruiken.


Met een mesje snij ik voorzichtig langs de lijn.


Als je goed kijkt, zie je dat ik hier op enkele plekken wat van het papier heb losgetrokken. De ene tape laat beter los als de andere. Ik vind het niet erg.


Kijk dat ziet er al leuk uit. Ik heb besloten de rest van de achtergrond ook te doen en teken het kader af.


Om een mooi contrast te creƫren gebruik ik voor de andere delen alleen zwart witte tapes.


Kijk, leuk toch? Dat wordt al wat :D


Met een zwarte Posca marker teken ik wat lijnen om het netjes af te werken.


Nog een laatste detail toevoegen. Een tekstje uit het stickerboekje van Art by Marlene - StudioLight.
De zwarte letters kleur ik in met een gele en rode Posca marker, zodat het goed past bij de rest.


Tada! Leuk he?!

Hier volgt een overzicht met materialen die je in de winkel kan vinden. Klik er op en je komt op de juiste plek in de webshop terecht.


Washi tapemesjesPosca Verfmarker - Extra Fijne Conische Punt 0.7 - 1mm - ZwartStudio Light - ART BY MARLENE 2.0 - Sticker SetPosca Verfmarker - Extra Fijne Conische Punt 0.7 - 1mm - GeelPosca Verfmarker - Extra Fijne Conische Punt 0.7 - 1mm - Rood











2 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Super leuk en mooi! Groetjes Betha

Sylvia zei

Super leuke kaart. Bedankt voor je uitleg.

Groetjes Sylvia