Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 29 maart 2020

Keep going; everything will come to you in the perfect time

Afgelopen week heb ik weer een LIVE uitzending gegeven in onze Create it With HobbyVision facebookgroep en heb ik een kaart gemaakt met de Ricepapers uit mijn eigen collectie.

Ik wilde deze keer eens laten zien dat de Mixed media technieken / producten niet alleen in Art Journals en planners verwerkt moeten worden, maar dat je er ook gewoon eenvoudig kaarten van kunt maken.



Voor de vorm van de kaart heb ik een Shape Art mal van Dutch Doobadoo gebruikt, de Magnolia. Deze heb ik uit wit Florence cardstock geknipt. Ik heb voor de rest van de kaart de Florence Watercolor Intense White gebruikt. Werk je met Ricepapers etc dan is het wel fijn om papier te gebruiken wat tegen vocht kan.

Ik heb als eerste de Ricepapers in gedeeltes gescheurd en aangebracht op mijn kaart. Ik heb hiervoor de Liquitex Matte Gel Medium gebruikt. Daarna kies je wat kleurtjes Cadence verf uit en ga je met een tamponeerkwast de kleurtjes aanbrengen.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt;
Cadence Hybride: Taffy, Mos, Cactusbloem, Babyroze
Cadence Premium: Lichtroze

Deze kleurtjes passen precies bij dit Ricepaper.




Daarna heb ik op de achtergrond nog een stenen muurtje gemaakt. Hiervoor heb ik de Cadence Dora Perla Metallic Relief Paste Diamond gebruikt. Daarop heb ik de mos wat aangebracht, dit ziet er toch heel tof uit?
Ik heb hier weer mijn eigen mask stencil met de muur voor gebruikt, deze blijf ik gewoon erg mooi vinden.


Op de achtergrond heb ik ook nog gewerkt met allerlei mask stencils uit mijn eigen lijn. Ik heb hiervoor ook mijn nieuwste mask stencils al gebruikt die eind van de maand uit zullen komen. Hiervoor heb ik de Classic Relief Paste gebruikt. Terwijl deze nog nat was heb ik er embossingpoeders van de WOW overheen gestrooid. Dit geeft toch een super gaaf effect?

Ook heb ik de pijlen gebruikt. Hierbij heb ik de Grit Paste van Ranger gebruikt.

Op de achtergrond heb ik ook nog her en der gestempeld met stempels uit mijn eigen collectie. Ik heb hiervoor de Ranger Archival inkt gebruikt. (Kleuren Pebble Beach, Light House en Peat Moss)

Langs de randen heb ik de Distress Paste Oud Bordeaux aangebracht voor de finishing touch. En nog wat leuke quotes uit mijn nieuw stickerboekje.

Wil je de opbouw van deze kaart in een filmpje bekijken? Dat is ook mogelijk:




Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer wat inspiratie kan geven. Ik wil jullie allemaal weer ontzettend bedanken voor jullie bezoekje en de lieve reacties die jullie steeds achterlaten.



Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection - Rice Paper A4 - 12 PRE-ORDER 1 - Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Mask Stencil A6 - 05 (Baroque)   PRE-ORDER 1 - Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Stickerboek A6 (Engels) Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection - Clearstamp A6 - 01  WOW! Embossing Powder - Trio Set - Bundled Up *Catherine Pooler Exclusive* Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - White Ranger - Tim Holtz - Distress Grit Paste - Opaque Tim Holtz - Distress - Collage 0,75" brushRanger - Archival Inkt - Pebble Beach Ranger - Archival Inkt - Light House Ranger - Archival Inkt - Peat Moss Nuvo - Mixed Media Spatels - 2 stuks  Liquitex - Matte Acrylic Gel Medium - 8oz Dutch Doobadoo - Dutch Card Art - Magnolia Cadence - Dora Perla Metallic Relief Pasta - Diamant Roze Cadence - Classic Relief Pasta (Structuurpasta) - Wit Cadence - Mos Effect - Donkergroen Cadence - Mos Effect - Lichtgroen Cadence - Distress Pasta - Oud Bordeaux Cadence - Premium Acrylic verf (Semi mat) - Lichtroze Cadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Taffy Cadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Mos Cadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Cactusbloem Cadence - Hybride acrylverf (semi mat) - Babyroze Stenciling Brush stamp - No.4 

1 opmerking:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtige kaart! Groetjes Betha