Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 30 mei 2020

Believe in your potential

Hoii allemaal!

Vandaag wil ik jullie weer een nieuwe creatie zien. 
Deze keer ben ik weer aan de slag gegaan met de Distress Oxide Spray.


Voordat ik daar mee aan de slag kon gaan heb ik eerst het tracing paper van Craft 'O Clock op 300 grams watercolour papier geplakt. Dit lijkt een beetje op vellum maar dan wat dikker. 
Ik heb voor de basis een Dutch Doobadoo mal gekozen (470.713.165). Deze heb ik al overgetrokken en uitgeknipt uit het papier. Het tracing papier heb ik vervolgens opgeplakt en later bij geknipt.
Het opplakken deed ik met liquitex matte gel medium.

Ik wist nog niet hoe het tracing papier ging reageren op de Distress Oxide Spray, en ik wilde eigenlijk wat van het tracing papier terug laten komen.
Dit heb ik gedaan door Distress Micro Glaze aan te brengen door een mask stencil heen. 
Ik heb hier een aparte dabber voor, want micro glaze brengt eigenlijk een beschermlaagje aan. ( ga je hier bijvoorbeeld mee op een stempel dan bescherm je je stempel tegen de inkt. Je kunt hier dan niet meer mee stempelen). 
Vervolgens ben ik het papier op kleur gebracht met de spray kleuren: Seedless Preserves, Peeled Paint en Victorian Velvet.
Op de plekken waar de Micro Glaze zat, pakte de spray niet ( dat wilde ik ook).
Wat mij ook opviel is dat de lichte delen in het tracing paper de kleur opnamen, maar de donkere delen niet! Super gaaf!!!


Ook heb ik wat structuur aangebracht met een mask stencil uit Jenine's lijn en de Crackle Mousse van Nuvo. Je ziet wel dat de Crackle Mousse de kleur aanneemt van de ondergrond, dit vond ik eigenlijk wel mooi!
Ook heb ik nog wat stempel afdrukken gemaakt met een Tim Holtz stempel en Distress Ink Gathered Twigs.
Ohja dit deed ik later ook nog met de Distress Archival Ink Black Soot. Ik wilde namelijk iets meer structuur op de achtergrond. 

Omdat het tracing paper eigenlijk al best vol van zichzelf is, wilde ik er niet veel overheen doen.
Ik heb er alleen nog een stukje lint van Vaessen, wat ribbelkarton en een vintage plaatje van Craft 'O Clock.

Als laatst heb ik nog een tekst uit het tekstboekje van Jenine opgeplakt en de randjes voorzien van inkt met Gathered Twigs Distress Ink. 

Zo kun je met weinig materialen al een leuke kaart maken.
Ik heb voor jullie alle producten nog even hieronder gezet. 

Tot een volgend blogbericht!





Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl . Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht.

Florence - Aquarelpapier Smooth 300g - Intense White - A5 - (x100) Dutch Doobadoo - Dutch Shape Art - Bookmark 2 Craft O' Clock - Mixed Media Collection - Tracing Papers Set Distress Oxide SPRAY - Peeled Paint Distress Oxide SPRAY - Victorian Velvet Distress Oxide Spray - Seedless Preserves Tim Holtz - Distress Micro Glaze - 1oz Ranger - Mini Ink Blending Tool - 2 st Liquitex - Matte Acrylic Gel Medium - 8oz Studio Light - Essentials Mask Stencil A6 - MASKSL21 Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Mask Stencil A6 - 04 (Grunge) Nuvo - Crackle Mousse - Russian White Joy! Crafts - Corrugated (Ribbel) Cardboard A4 - Fijn Craft O' Clock - Mixed Media Collection - Vintage Photo set Distress Inkt - Mini - Gathered Twigs Tim Holtz - Distress Archival Ink - Mini Kit #3 Vaessen Creative - Spuitbox Vaessen Creative - Ribbon 42mm - 10meter Tim Holtz - Cling Stamps 7"X8.5" - Eclectic Edges Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Stickerboek A6 (Engels)





4 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig! Groetjes Betha

yessy haryanto zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Mirjam1702 zei

Super mooi! En wat leuk idee om op deze manier de tracing paper en de sprays te combineren!

Lisanne zei

Dankjewel!