Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 9 mei 2020

Live each day with grace and authenticity

Hallo allemaal! 
Vandaag weer een nieuw blogbericht. 
Ik denk dat veel van jullie al weten dat ik graag met de distress oxide werk, of dit nu de sprays of inkten zijn, ik doe het graag. 

Deze keer pakte ik de Distress Oxide inkten erbij in de kleuren: Carved Pumpkin, Seedless Preserves en Gathered Twigs. 
Op een stuk wit water colour papier, 200 grams van Vaessen bracht ik de kleur Carved Pumpkin aan met een picked fence brush. 
Vervolgens bracht ik de oxide inkt Seedless Preserves aan op mijn sheet, sprayde het nat en ging er met mijn achtergrond in dippen. Dit zelfde deed ik met de kleur Gathered Twigs.
Vervolgens heb ik de achtergrond nog op gevuld met wat stempels uit de wat oudere en nieuwe lijn van Jenine. Dit deed ik ook met de oxide inkten.
Aan de rand heb ik een stempel uit een oudere Grunge collectie gebruikt. Hiervoor gebruikt ik de distress archival ink black soot. Dit geeft meteen een leuk randje aan je kaart. 



Vervolgens heb ik uit een stuk Cracked Leather cardstock van Tim Holtz de no end tandwielen stans van Joy! Crafts gebruikt. Deze heb ik iets schuin gelegd zodat ik er straks een schuine pocket van kan maken. 
De Cracked Leather kan je heel makkelijk op kleur brengen met een de distress oxide inkt. Ik deed dit met de kleur Aged Mahogany en een picked fence brush. Alleen niet op de tandwielen. 
Met een blending brush van Tim Holtz gaf ik bruine accenten . Het fijne aan deze brush is dat je zelf kan bepalen hoe dicht de haartjes op elkaar staan. Dit doe je met een buis die je kan verschuiven.


Hoe dicht de haartjes op elkaar zitten, hoe gerichter je de kleur kan aanbrengen. 
Die accenten bracht ik aan met de kleur Gathered Twigs, en deze keer nam ik ook de tandwielen mee. 
Het onderste gedeelte heb ik nog weer gedipt in de oxide kleur Seedless Preserves.

De tandwielen heb ik vervolgens met een versamark pen bewerkt zodat ik er distress embossing glaze overheen kon strooien. Deze pen werkt hetzelfde als de inktpads alleen kun je hier nu gerichter mee werken. 
Nu kan ik het papier als een pocket op gaan plakken. Een pocket plak je op door aan 3 kanten tape de plakken. 

Als je dan een pocket maakt, hoort er ook wat in toch? 
Nou ik heb er twee labels ingemaakt. Voor de labels gebruikte ik ook het 200 grams watercolour papier van Vaessen.
Eén label sneed ik op een maat van 6,4 cm breed want dan past hij in de labelpons van Vaessen. 
Deze label bracht ik op kleur met de oxide Gathered Twigs. 
Vervolgens heb ik hier collage papier van Tim Holtz geplakt met de liquitex. 
Dit is toch zo gaaf! Net of het papier is, maar eigenlijk breng je het zelf op kleur. 
Omdat er op het collage papier al van allerlei gave dingen afgedrukt staan, doe ik hier niks extra's meer bij. 


Bij de tweede label heb ik op een breedte van 5 cm gesneden. Vervolgens heb ik mijn papier op kleur gebracht met de oxide kleur Aged Mahogany. 
En ben ik weer gaan dippen in de kleuren Gathered Twigs, Seedless Preserves en Carved Pumpkin.
Beide labels heb ik wat steviger gemaakt door en kraft papier achter te plakken.
Als laatst heb ik alle randjes voorzien van distress ink (Walnut Stain). Heb ik aan de labels zwart hemp cord gemaakt. Om het cracked leather papier heb ik ook een strik gemaakt met zwart hemp cord. 
Ik plakte nog wat teksten van Tim Holtz op één label en op het cracked leather papier.
Ohja ook nog een paar witte spetters met de posca pen.

Een leuke kaart die ook leuk is om cadeau te doen. Achter de pocket kan je ook nog geld stoppen of je kan het natuurlijk zo geven.
Als je verder naar beneden scrolt zie je alle gebruikte materialen.

Ik hoop dat ik jullie weer heb geïnspireerd. 
Tot een volgende keer!

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl . Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht. 

VersaMarker - Watermark PenFlorence - Aquarelpapier Smooth 200g - Intense White - A4 - (x12) Distress Oxides Ink Pad - Seedles Preserves Distress Oxides Ink Pad - Gathered Twigs Distress Oxides Ink Pad - Carved Pumpkin Distress Oxides Ink Pad - Aged Mahogany Ranger - Distress Sprayer (Tim Holtz) Distress inkt - Mini - Walnut Stain  Picket Fence Studios - Blender Brushes 4/Pkg Ranger - Mini Ink Blending Tool - 2 st Tim Holtz - Distress Retractable Blending Brush 2/Pkg Ranger - Tim Holtz/Distress - Cracked Leather Paper 8.5" x 11"  (10 vel) Joy! Crafts - Cutting, Debossing Stencil - No End - Industrieel rand  Ranger - Tim Holtz Distress - Embossing Glaze - Walnut Stain Tim Holtz - Idea-Ology - Collage Paper Typeset Liquitex - Matte Acrylic Gel Medium - 8oz Crafter`s Choice - White Taklon Fan Brush - Size 1 Tim Holtz - Distress Archival Ink - Mini Kit #3 Posca Verfmarker - Fijne Conische Punt 1.3 mm - Wit Uni-Ball Signo -  Broad Point Gel Pen - Black Vaessen Creative - 3 in 1 Tag Punch Tim Holtz - Idea-Ology - Smal Talk Stickers Snarky  Studio Light - Grunge Collection - Clearstamp SL341 Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Clearstamp A6 - 09 (Quotes) Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection - Clearstamp A6 - 01 Hemp cord  - 0,8mm x 100m - Black