Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 14 augustus 2020

Cadeau kaart-enveloppe Serie (Kaart 1 van 5)

Wat begonnen was als een mini album idee is uitgegroeid tot een ‘cadeau kaart-enveloppen serie!’

Omdat mensen steeds vaker geld vragen voor een verjaardag-jubileum enz. leek het mij leuk om hiervoor een aantal cadeau enveloppen te maken. In deze serie vind je dan ook  5 verschillende manieren om een leuke cadeau kaart-enveloppe te maken.

Voor alle cadeau kaarten heb ik het mooie papier van Jenine’s Mindful Art Collection gebruikt.

Vandaag vind je hier de eerste in deze serie.

Deze cadeaukaart-enveloppe is  15 x 15 cm. Aan de linkerkant van de kaart heb ik een vak gemaakt (6,8 x 15 cm) waar een opening in zit gemaakt met het ‘We R Memory Keepers - Tab Punch Board’. Dit is een super handig board, waar je veel meer mee kan dan alleen tabjes maken.

Het vak is ongeveer 3 mm diep zodat er een boekje in kan.

Alle randen van het designpapier en de plaatjes heb ik overigens beïnkt met ‘VersaMagic - Perfect Plumeria’.


Het vak wordt gesloten door middel van een band waar ik een bloementoef op gemaakt heb met allerlei plaatjes uit het ‘Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Die-Cut Block A6 (03)’. Onder de bloementoef heb ik nog wat sisal verwerkt. De band wordt gesloten met een magneetje. 


De band wordt gesloten met een magneetje.

 

Als je de band opent, kun je het boekje er uit schuiven. Op de voorkant van het boekje heb ik ook nog wat plaatjes uit het Die cut boekje verwerkt.

 

Hier zie je het geopende boekje. Het boekje is 13 x 13 cm. In het boekje heb ik een vak gemaakt met een opening met het ‘We R Memory Keepers - Enveloppe Punch Board’. Het vak is 7 x 13 cm groot.

Hierin kun je geld of een cadeaukaart schuiven.

In het vak zit een dubbel kaartje van 10,8 cm breed x 12 cm hoog. Op het kaartje is ruimte om een boodschap voor de ontvanger op te schrijven. 


De achterkant eerst nog netjes afgewerkt met designpapier en daarop heb ik de handige ‘Joy! Crafts - Cutting & Embossingmal - Kaartenhang/standaard’ geplakt. Zo kun je de kaart toch plat versturen en kan de ontvanger hem open vouwen en neerzetten.


En dit was de eerste uit de serie van vijf en binnenkort kunnen jullie de tweede verwachten.

Ik hoop dat ik jullie weer op een idee gebracht en bedankt voor het kijken!


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

 Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Paperpad 15,2 x 15,2 cm - 05  Studio Light - Jenine's Mindful Art Collection 3.0 - Paperpad 15,2 x 15,2 cm - 04    Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks) Vaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6        Florence Cardstock - Smooth (glad) 216 gr) - Blackberry 

    VersaMagic - Perfect Plumeria Scor-Tape - 1/8"X27yd (3mm tape) Scor-Tape - 1/4"X27yd (6mm tape)
  We R Memory Keepers - Tab Punch Board We R Memory Keepers - Enveloppe Punch Board