Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zaterdag 1 augustus 2020

The smile suits you

Hoii allemaal!

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien. Het is een best uitgebreide kaart geworden deze keer haha. 
Ik heb er van allerlei dingen in gestopt. Wat dat allemaal is ga ik jullie allemaal laten zien. 
Allereerst ben ik begonnen met een basismal van Dutch Doobadoo 470.713.179.
Deze heb ik 2 keer uit kraft geknipt. 
Ohja, al wel handig om te weten, alle randen van papier bij dit project heb ik bewerkt met een paper distresser en distress ink Ground Espresso.

Één deel kraft heb ik dubbel gevouwen, en voor maar één helft beplakt met design papier. 
Hiervan heb ik ook meteen een pocket gemaakt, door langs de buitenste randen dubbelzijdig tape te plakken.
Het andere kraft deel (de hele vorm) heb ik ook beplakt met design papier.  Ik gebruik het design papier Faded Memories van Craft 'O Clock. 
Dat ziet er dan zo uit: 

Vervolgens heb ik de halve vorm op de hele vorm geplakt, ook weer als pocket. 
Er bleef een klein randje aan de onderkant over. Die heb ik ook weer om de vorm heen gevouwen en vast geplakt.  Dat klinkt nu een beetje vaag, maar je zult later zien dan je aan de onderkant één rechte lijn hebt. Aan de bovenkant zie je dan nog een deel van de getekende mal terug. 
Vervolgens ben ik de voorkant gaan beplakken met allerlei dingen. 


Allereerst heb ik van Marianne Design LR0670 gestanst uit kraft. Bij deze stansmal zit ook nog weer een kleiner ovaal om uit designpapier te stansen, en een leuk takje wat ik uit kraft stans voor mijn bloementoef.
Op het ovaal heb ik een chipboard die cut geplakt. Ook dit hoort bij de papierlijn van Craft 'O Clock.
Zoals je ziet heb ik ook een ticket, label en een bingo kaart opgeplakt. Dit komt uit de junk journal kit van Faded Memories. 
Bij het label heb ik een gaatje gemaakt, en er en stukje hemp cord doorgedaan. 
Ook heb ik hier een bedeltje aangehangen. Hier kom ik later nog even op terug. 

Ook heb ik hier op de voorkant nog een grote bloementoef gemaakt met daartussen ook wat losse meeldraden. En natuurlijk een tekst erbij geplakt.

Toen was het tijd om de pockets te gaan vullen, en dat zijn er nog al wat haha. Ik heb er maar liefst 3 gemaakt. Alle onderdelen die ik nu ga noemen komen uit de junk journal kit van Faded Memories.
Bij de eerste laag heb ik een ticket gestopt. Deze ticket heb ik nog wel iets bewerkt. Want op de klok heb ik crackle accents van Ranger aangebracht. Hiermee creëer je een gebarsten effect. 
Ook heb ik nog een gewone uitgeknipte kaartje erbij gedaan.

Bij deze laag heb ik ook nog twee labels gestopt. Deze labels heb ik uitgeknipt, bewerkt en voorzien van een stukje hemp cord. Maar wat ik ook heb gedaan is er een bedeltje aan hangen.
Dit bedeltje heb ik gemaakt van ticket stempels van Coosa Crafts. Ik stempelde deze met zwarte stazon inkt op krimpfolie. De ticket heb ik uitgeknipt, een gaatje erin gemaakt met mijn crop a dile en verhit. De stempel afdruk is nu 7 keer kleiner en dikker geworden. Super leuk effect geeft dit toch? 

Dan gaan we nu naar de volgende pocket. Hier heb ik ook een label met bedeltje in gestopt.
Ook heb ik twee kaartjes met schrijf lijnen erop ingestopt. Hier kan je wat persoonlijks opschrijven voor de ontvanger, of gewoon zo laten. Hier heb ik ook nog twee uitgeknipte onderdelen uit de junk journal kit opgeplakt.


Dan gaan we nu naar de laatste pocket en deze pocket zorgde ervoor dat mijn kaart heel zwaar werd haha.
Bij de junk journal kit zit een afbeelding die je kan uitknippen, en die aan twee zijden bedrukt is. Dit leek mij ideaal om te gebruiken als boekje. Dus ik heb deze dubbel gevouwen en tada het boekje is er. 
Dit vond ik nog wel een beetje kaal, dus ik heb nog wat kraft op maat gesneden, beplakt met designpapier en gebonden met elastiek.



Eigenlijk is het designpapier al erg mooi en heeft het niet veel extra's nodig.  De eerste pagina heb ik dan ook zo gelaten.


Bij de tweede pagina heb ik met behulp van een fotohoek pons van Vaessen, een stukje kraft en een mooi vintage plaatje (ook van Craft 'O Clock) wat extra's gegeven. Ook heb ik er de tekst relax opgeplakt.


Bij de volgende pagina, tevens ook de helft van het boekje heb ik twee pockets gemaakt. Dit heb ik gedaan door kraft papier op formaat te snijden.
Hier heb ik met een pons van Vaessen een leuke rand aangemaakt.
Omdat het een pocket is, heb ik de deze delen maar aan 3 kanten vast geplakt met dubbelzijdig tape. 


In deze pockets heb ik nog weer twee labels gemaakt met een tab aan de bovenkant. 


Bij de volgende pagina heb ik ook nog een vintage plaatje geplakt met een stukje kraft en de fotohoek pons. Ohja ook nog een tekst hihi. 

En dan de laatste pagina, ook hier vond ik het designpapier al mooi genoeg. Hier heb ik ook nog extra's meer toegevoegd.


Als je dit dan allemaal bij elkaar stopt op een kaart, krijg je dit resultaat. 
Eigenlijk met een paperpad Faded Memories van 20,5 x 20,5, de junkjournalkit van Faded Memories en de diecuts van Faded Memories. 


Ik hoop dat ik jullie met deze creatie heb geïnspireerd of wat ideetjes heb gegeven. 
Ik wil jullie wel heel erg bedanken voor het lezen van de blogberichten! 
Super leuk om te zien!
Tot een volgend bericht of live hihi.


Alle gebruikte producten kan je bestellen bij www.hobbyvision.nl Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht. 

Florence - Cardstock texture 12x12" - Dark Kraft Dutch Doobadoo - Dutch Shape Art - Kruis Paper Distresser - Tim Holtz Distress Inkt - Mini - Ground Espresso Scor-Tape - 1/4"X27yd (6mm tape) Craft O' Clock - Mixed Media Collection - Faded Memories - Paperpad 20,5 x 20,5 cm Craft O' Clock - Mixed Media Collection - Faded Memories - Junk Journal Kit Craft O' Clock - Mixed Media Collection - Faded Memories - Cardboard Die-Cuts Craft O' Clock - Mixed Media Collection - Vintage Photo set Hemp cord  - 0,8mm x 100m - Black We R Memory Keepers - Crop-A-Dile - Pink with eyelets in case Ranger - Crackle Accents - mini  Marianne Design - Creatables - Anja's Creatable Plus Set (+gratis LR0484) Gemini - Flower Foam Concept - Meeldraden Floral Bouquet (400 stuks) COOSA Crafts - Clearstamps A6 - Tickets 1 stempelinkt  - StazOn - Jet Black Vaessen Creative - Krimpfolie A4 - Clear Elastisch koord - zwart - 1mm - 5 MT Vaessen Creative - Randpons - Sunday morning Vaessen Creative - Hoekpons Medium - Fotohoek